//
کدخبر: ۱۳۵۶۲۳ //

۵۶ میلیون متر مکعب گاز ترش از فازهای ۱۳ و ۲۲تا ۲۴ تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به وضعیت سکوهای طرح توسعه فازهای 13 ، 14 و 22 تا 24 پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: از این فازها در زمستان امسال روزانه 56 میلیون متر مکعب گاز ترش تولید می‌شود.

۵۶ میلیون متر مکعب گاز ترش از فازهای 13 و 22تا 24 تولید می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد مشکینفام عصر امروز در بررسی روند اجرای طرح‌ها و فازهای در دست اجرای پارس جنوبی رعایت الزامات ایمنی در راهاندازی پالایشگاه فازهای 13 و 22 تا 24 پارس جنوبی را بسیار ضروری دانست و اظهار داشت: پالایشگاه فازهای 13 و 22 تا 24 پارس جنوبی برای دریافت گاز از دریا آماده شده است.

وی با بیان اینکه زنجیره تولید پالایشگاه فازهای 13 و 22 تا 24 پارس جنوبی شامل دو ردیف شیرین سازی، در شرایط بهرهبرداری قرار گرفته است، گفت: خوشبختانه با همکاری کارفرما و کمک به پیمانکاران، سنگ نشانههای بسیار مهمی محقق شده و رکوردهایی چشمگیر و بیش از انتظار در توسعه طرحها صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به وضعیت سکوهای طرح توسعه فازهای 13 ، 14 و 22 تا 24 پارس جنوبی تصریح کرد:عملیات بارگیری دوسکوی فاز 13 در روزهای گذشته، انجام شده و این سکوها آماده نصب در موقعیت مخزن این فاز در خلیج فارس هستند.

مشکینفام با اشاره به اینکه در فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی مراحل راهاندازی سکوی 22 پارس جنوبیدر دریا ادامه دارد، افزود: سکوی اقماری این طرح نیز که در شرایط بسیار مناسب ساخت است و به‌زودی آماده بارگیری میشود.

وی با بیان اینکه در فاز 14 پارس جنوبی یک سکو در حال بهرهبرداری و سکوی دوم مراحل راهاندازی را پشت سر میگذراند تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده تا زمستان روزانه 56 میلیون متر مکعب گاز ترش از فازهای 13 و 22تا 24 تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس افزود: در بخش پالایشگاهی فاز 13، دو ردیف شیرین سازی در انتظار دریافت گاز از دریا و یک ردیف آماده راهاندازی است.

مشکین‌فام با بیان اینکه در پالایشگاه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی دو ردیف شیرین سازی آماده دریافت گاز ترش از بخش دریایی است گفت: در مجموع، مرحله نخست هرکدام از این فازها شامل زنجیره تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز تا قبل از زمستان امسال عملیاتی میشود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۵۶۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان