//
کدخبر: ۱۳۱۱۵۵ //

تغییر قیمت‌ها به هیچ وجه در اختیار اصناف نیست

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: اگر دنبال علت این افزایش هستند باید ریشه‌ای بررسی کنند و ببینند قیمت مواد اولیه چقدر تغییر کرده و آن را با چه ارزی تهیه می‌کنند اینکه برای مقابله با گرانی به سراغ حلقه آخر که فروشنده است بروند غلط است.

تغییر قیمت‌ها به هیچ وجه در اختیار اصناف نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس اتاق اصناف تهران در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص افزایش قیمت‌ها گفت: اصناف نقش واسطه بین تولید کننده و مصرف کننده را دارند که با یک درصد سود مشخص که هر ساله توسط کمیسیون‌های تخصصی در وزارت صمت کارشناسی شده و توسط اتحادیه‌ها و اتاق اصناف ابلاغ می‌شود آن‌را اجرا می‌کنند.

قاسم نوده فراهانی ادامه داد: تغییر قیمت‌ها اعم از زیاد شدن یا کم شدن به هیچ وجه در اختیار اصناف نیست به طور مثال روغن نباتی که قیمت آن افزایش داشته و در مقطعی زمینه آن کم شده بود به هیچ عنوان متوجه اصناف نبود.

وی تصریح کرد: تمامی عرضه کنندگان با فاکتور رسمی که از کارخانه می‌گرفتند درصد سود خود را اعمال می‌کردند و آن را در اختیار مشتری قرار می‌دادند، اگر دنبال علت این افزایش هستند باید ریشه‌ای بررسی کنند و ببینند قیمت مواد اولیه چقدر تغییر کرده و آن را با چه ارزی تهیه می‌کنند اینکه برای مقابله با گرانی به سراغ حلقه آخر که فروشنده است بروند غلط است.

فراهانی در خصوص احتکار برخی از اصناف و ضرورت برخورد با آن گفت: احتکار تعریف مشخصی دارد نمی‌شود همین‌طوری وارد بنگاهی شد و گفت این کالا احتکار شده است. انبار تمام تاجران ما در  کشور، بنگاه‌های آنهاست. وارد کننده یا تولید کننده نهایتا یک دفتر 20 متری دارد و اصل کالاهای آنها در بنگاه است و از طریق صدور حواله آنها را به فروش می‌رساند ما درخواست کردیم که در این مورد حتما به صورت کارشناسی برخورد شود تا آبروی کسی بی علت ریخته نشود.

وی افزود: کارشناس به راحتی می‌تواند با بررسی دفاتر و اسناد ببیند که آیا روزانه یا هفتگی کالا از بنگاه خارج شده یا نه؟ اگر خروجی باشد یعنی جنس به بازار تزریق می‌شود و این کالا احتکار نشده است.ضمن آنکه در این سال‌ها ثابت شده که 99 درصد اصناف ما اصلا به فکر احتکار نیستند.

وی افزود: کاسب واقعی اگر احتکار کند ضرر می کند زیرا این گردش سرمایه است که سود را تامین می‌کند اگر کالایی به امید گران شدن احتکار شود، فقط یک‌بار سود به دست می‌آید در صورتی که اگر سرمایه گردش داشته باشد 10 بار این سود به دست می‌آید.

وی در پایان تصریح کرد: ما اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و همانطور که مردم 8 سال در کنار یکدیگر بودند الان هم باید پشت هم باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۱۱۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان