//
کدخبر: ۱۳۰۰۷۱ //
تهران – استانبول: ۹۰۰ هزار تومان

کاهش چراغ خاموش نرخ پروازهای خارجی+قیمت

چند هفته پس از شوک قیمتی به وجود آمده در بازار بلیت پروازهای داخلی و خارجی، آرامشی نسبی در این بازارها حکمفرما شده است.

کاهش چراغ خاموش نرخ پروازهای خارجی+قیمت
به گزارش فرتاک نیوز،

 پس از آنکه شرکت‌های هواپیمایی داخلی در جلسه‌ای با مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری به نرخ‌های مصوب برای شهریورماه دست یافتند و پس از آن در جلسه‌ای جدید اعلام کردند که این نرخ‌ها تا اطلاع ثانوی اجرایی خواهد شد، بازار بلیت پروازهای داخلی به آرامشی نسبی رسید.

با وجود آنکه سیاست‌های جدید جز پروازهای اربعین برای دیگر پروازهای خارجی سیاست دقیقی را مشخص نمی‌کرد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که نرخ پروازهای بین‌المللی تا حد زیادی کاهش یافته و حتی در برخی مسیرها به نرخ‌های پیش از شوک ارزی اخیر نزدیک شده است.

در شرایطی که پرواز به شهرهای منطقه مانند استانبول، دوبی، تفلیس، یا مسکو به چند میلیون تومان رسیده بود بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که در حال حاضر در بسیاری از این مسیرها می‌توان بلیت‌های یک طرفه را با نرخی کمتر از یک میلیون تومان نیز پیدا کرد.

برای مثال مسیر پرترافیک تهران – استانبول در حال حاضر پروازهایی با نرخ کمتر از یک میلیون تومان ارائه می‌کند و برخی پروازها مسافران را با قیمت حدود ۹۰۰ هزار تومان از تهران به استانبول می‌برد.

در مسیر تهران – تفلیس نیز قیمت‌ها به مرز یک میلیون تومان برگشته و مسافران می‌توانند با هزینه حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرواز رفت و برگشت در این مسیر پیدا کنند. پروازهای رفت و برگشت تهران – استانبول تا نرخ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیز کاهش یافته است.

در مسیرهایی مانند تهران – دوبی و تهران – مسکو نیز کاهش قابل توجهی پیدا کرده و مسافران می‌توانند با هزینه حدود ۹۰۰ هزار تومان به امارات متحده عربی سفر کنند و برای رفت و برگشت نیز هزینه‌ای کمتر از دو میلیون تومان ممکن است.

پروازهای مسکو نیز که در ایام جام جهانی به بیش از پنج میلیون تومان رسیده بود و در همین قیمت برای هفته‌های بعد باقی‌مانده بود، در حال حاضر در برخی پروازها به کمتر از سه میلیون تومان نیز رسیده است.

در مسیرهای طولانی‌تر بسته به این‌که ایرلاین داخلی در آنها پرواز داشته باشد یا نداشته باشد قیمت‌ها به شکل قابل توجهی متفاوت می‌شود. برای مثال در مسیر تهران – پاریس که شرکت هواپیمایی ماهان برای آن پروازهای برنامه‌ای دارد امکان سفر به پایتخت فرانسه با قیمت بلیت دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود دارد، اما در پرواز تهران – لندن با توجه به کاهش ظرفیت پروازهای مستقیم مسافران مجبور هستند به مقصد خود با چند توقف برسند که همین موضوع قیمت‌ها را از حدود سه میلیون تومان به بالا نهایی کرده است.  

مسیرهای طولانی‌تر مانند کانادا و آمریکا که ایرلاین‌های ایرانی به آنها پرواز مستقیم ندارند نیز هرچند قیمت‌ها قدری نسبت به هفته‌های قبل کاهش یافته، اما همچنان برای سفر یک طرفه نرخ‌ها از حدود ۱۰ میلیون تومان آغاز شده و به بالاتر از ۲۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۰۰۷۱ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    ما فقط قطار 400 کیلومتر در ساعت نیاز دار یم نه خودرو و نه هواپیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان