//
کدخبر: ۱۲۷۴۱۱ //

جمعه ۲۳ شهریور؛قیمت طلا افزایش یافت

در حالی که انتشار آمارهای ضعیف‎‌تر از حد انتظار از قیمت مصرف کننده در آمریکا، احتمال شتاب گرفتن سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو را کاهش داده است، قیمت طلا امروز با افزایش مواجه بود.

جمعه 23 شهریور؛قیمت طلا افزایش یافت
به گزارش فرتاک نیوز،

در حالی که انتشار آمارهای ضعیف تر از حد انتظار از قیمت مصرف کننده در آمریکا، احتمال شتاب گرفتن سیاست های انقباضی فدرال رزرو را کاهش داده است، قیمت طلا امروز با افزایش مواجه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۲ درصد افزایش به ۱۲۰۳ دلار و ۵۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز به بالاترین رقم از ۲۸ اوت یعنی ۱۲۱۲ دلار و ۶۵ سنت رسید، اما در پایان معاملات روزانه ۰٫۴ درصد افت کرد. قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰٫۷ درصد افزایش یافته و در مسیر اولین رشد هفتگی در طی ۳ هفته گذشته قرار دارد.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز در رقم ۱۲۰۸ دلار و ۵۰ سنت تقریبا ثابت بود.

قیمت مصرف کننده در آمریکا در ماه اوت کمتر از حد انتظار افزایش داشت، زیرا کاهش قیمت خدمات درمانی و پوشاک افزایش قیمت بنزین و اجاره بها را خنثی کرد. انتشار آمارهای ضعیف از رشد قیمت مصرف کننده پس از آن منتشر شد که آمارهای ضعیفی از میزان عمده فروشی در این کشور منتشر شده بود. انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در نشست ماه سپتامبر خود بالا ببرد. بالا رفتن نرخ بهره موجب کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.

مقامات چینی از دعوت واشنگتن برای برگزاری دور جدید مذاکرات تجاری استقبال کرده اند. اما دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جدید ترین توئیت خود نوشته آمریکا برای توافق با چین تحت هیچ فشاری نیست. این موجب کاهش سطح انتظارات مثبت بازار از نتیجه این مذاکرات شده است.

دولت ترامپ در حال آماده کردن فهرست نهایی ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی است که قرار است طی روزهای آینده بر آنها تعرفه اعمال شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تجارت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۷۴۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان