//
کدخبر: ۱۲۶۲۵۳ //

ضرب‌الاجل وزارت صنعت برای پوشاک و منسوجات

واردکنندگان، تولیدکنندگان،‌ توزیع‌کنندگان و فروشندگان (عرضه‌کنندگان) گروه کالایی پوشاک و منسوجات ملزم هستند موجودی کالای فاقد شناسه خود را مطابق زمان بندی‌های اعلام شده، تعیین تکلیف کنند.

ضرب‌الاجل وزارت صنعت برای پوشاک و منسوجات
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد قبله - مدیر کل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت - اعلام کرد: این اقدام در پی صدور دستورالعملی به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دستگاه‌های اجرایی عضو آن، با هدف اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر نحوه دریافت شناسه کالا، برای پوشاک و منسوجات موجود در بازار و انبارهای کشور، انجام می‌شود.

وی افزود: بر این اساس تمامی واردکنندگان و تولیدکنندگان در صورتی که هنوز موجودی کالای فاقد شناسه در سطح انبار دارند، مکلفند از تاریخ ابلاغ تا دو ماه قبل از مهلت زمانی، جدول پیوست نسبت به شناسه‌دار کردن کالای فاقد شناسه خود در سطح انبار و نصب آن روی کالا قبل از ورود به زنجیره عرضه کالا مطابق دستورالعمل اجرایی اقدام کنند.

مدیر کل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت ،‌ معدن و تجارت ادامه داد: همچنین توزیع‌کنندگانی که همچنان موجودی کالای فاقد شناسه در سطح انبار دارند، مکلفند از زمان ابلاغ تا دو ماه قبل از مهلت تعیین شده در جدول فوق، نسبت به فروش کالای فاقد شناسه خود اقدام کنند.

به گفته وی، از سوی دیگر با توجه به زمان‌بندی الزام اخذ و نصب شناسه کالا توسط واردکنندگان و تولیدکنندگان در دستورالعمل اجرایی و اتمام مهلت‌های تعیین شده و با توجه به آنکه گردش موجودی کالا در کالاهای مشمول کوتاه و محدود است، تمامی توزیع‌کنندگان و عرضه‌کنندگان (از جمله عرضه‌کنندگان اینترنتی) که هنوز موجودی کالای فاقد شناسه دارند، مکلفند کالاهای مذکور را قبل از اتمام مهلت تعیین شده به مصرف‌کننده نهایی بفروشند.

کالای فاقد شناسه قاچاق محسوب می‌شود

قبله تصریح کرد: پس از اتمام مهلت‌های تعیین شده در صورتی که کالای فاقد شناسه در سطح بازار خرده فروشی و میان خرده‌فروشان توزیع شود یا به فروش رود، کالای قاچاق محسوب و پس از آن حمل،‌ نگهداری، عرضه و یا فروش آن برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد:‌ همچنین بعد از اتمام مهلت‌های تعیین شده تولید، واردات، صادرات، حمل، نگهداری، توزیع، عرضه، خرید و فروش در گروه کالایی پوشاک و منسوجات به صورت تجاری مستلزم ثبت در سامانه‌ جامع تجارت است؛ به طوری که تولیدکنندگان، واردکنندگان و تمامی اعضای زنجیره تأمین موظفند پس از اتمام مهلت مذکور، نسبت به اظهار موجودی کالاهای خود در سامانه جامع تجارت اقدام نموده و از تاریخ اظهار تمامی نقل و انتقالات (مالکیتی و مکانی) خود را مطابق با ضوابط سامانه جامع تجارت، در این سامانه ثبت کنند.

قبله تاکید کرد: ‌تخلف از این امر و هرگونه عدم تطابق موجودی کالا در هر یک از مراحل فوق با اطلاعات مندرج در سامانه جامع تجارت، علاوه بر ایجاد ظن به قاچاق منجر به محرومیت تا یک سال از اشتغال به حرفه اشخاص حقیقی (از جمله ابطال پروانه کسب) و ممنوعیت از فعالیت تجاری تا شش ماه برای اشخاص حقوقی (از جمله ابطال گواهی فعالیت و انحلال شرکت) می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۶۲۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان