//
کدخبر: ۱۱۹۳۴۰ //

سئول رایزنی برای معافیت از تحریم های ایران را ادامه می دهد

معاون وزیر تجارت و انرژی کره جنوبی اعلام کرد کشورش ضمن کمک به شرکت های کره ای در جریان تحریم ایران از سوی آمریکا، به رایزنی با واشنگتن برای معافیت از تحریم های نفتی تهران ادامه می دهد.

 سئول رایزنی برای معافیت از تحریم های ایران را ادامه می دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

'کانگ سونگ چون' امروز (پنجشنبه) در نشستی با حضور مسئولان نهادهای تجاری، بانک ها، صنعت خودروسازی، انرژی و پالایشگاه های این کشور در سئول اظهار داشت: باید از سقوط شرکت های کره ای در جریان تحریم های آمریکا علیه ایران جلوگیری کرد.

او خاطر نشان کرد: سئول تاکنون دو بار با آمریکا برای معافیت از تحریم های نفتی ایران رایزنی کرده است و این مذاکرات را ادامه خواهد داد.

معاون وزیر تجارت و انرژی کره جنوبی تصریح کرد: تحریم های آمریکا علیه ایران، به اقتصاد کره و فعالیت های تجاری این کشور آسیب می زند به همین دلیل باید به دنبال رایزنی با واشنگتن برای معافیت سئول از این تحریم ها بود.

این مقام کره ای یاداوری کرد برای به حداقل رساندن آسیب ها و جلوگیری از تحریم شرکت های کره ای فعال و همکار با ایران، دولت کره جنوبی به گفت و گو با آمریکا ادامه می دهد تا بتواند از معافیت خریدهای نفتی برخوردار شود.

در این نشست اعلام شد وزارت تجارت و انرژی کره جنوبی و شرکت بیمه تجاری چین در نظر دارند با راه اندازی صندوق های مالی به شرکت های کوچک و متوسط کره ای مساعدت کنند تا بتوانند همکاری تجاری و اقتصادی با ایران را ادامه دهند.

خبرگزاری یونهاپ می نویسد: کره جنوبی همزمان بخشی از خریدهای نفتی بخصوص نفت فوق سبک از ایران را کاهش داده و به جای ایران، از قطر و نروژ این نوع سوخت را وارد کرده است.

این خبرگزاری ادامه داده است که سئول قصد دارد هیات هایی را برای گفت و گو درباره خریدهای نفتی به عربستان و امارات اعزام کند.

مقامات آمریکایی بعد از خروج این کشور از برجام اعلام کردند خریداران نفت خام ایران باید تا چهارم نوامبر (13 آبان 1397) واردات نفتی خود از ایران را پایان دهن، در غیر این صورت مشمول تحریم های ثانویه آمریکا خواهند شد.

تحریم های ثانویه آمریکا علیه طرف های خریدار نفت خام از ایران که مغایر قوانین تجارت بین المللی است، موجب واکنش منفی کشورهای مختلف شده به طوری که تعدادی از این کشورها در صدد معافیت شدن خود هستند و برخی از کشورها نیز اعلام کرده اند که این تحریم ها را اجرا نخواهند کرد.

ایران سومین صادر کننده بزرگ نفت به کره جنوبی پس از عربستان سعودی و کویت در سال 2017 بوده است.

کره جنوبی سال گذشته 147 میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۹۳۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان