//
کدخبر: ۱۱۹۱۸۶ //

اختلال در واردات چای از هند بدلیل مسائل مالی/ چای گران می شود؟

یک هیئت بلندپایه از مقامات دولتی و مدیران شرکت‌های وارد کننده چای ایران قرار است در هفته سوم ماه اکتبر به هند سفر کنند تا در مورد مسائل مالی و سایر موضوعات با مقامات هندی گفت وگو نمایند.

به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از تسنیم ،آزام مونم، رئیس اتحادیه چای هند در این باره گفت: «هنوز مشخص نیست که آیا چای هم همانند دارو و سایر کالا‌های اساسی در اولویت قرار خواهد گرفت یا نه... ما به دنبال یک نرخ ارز ویژه برای چای هستیم تا از این طریق خریداران ایرانی چای بتوانند چای را با پرداخت ریال کمتری وارد کنند. اگر چای در فهرست کالا‌های اولویت دار قرار گیرد این اتفاق رخ خواهد داد. ما می‌خواهیم وقتی هیئت ایرانی به هند سفر می‌کند یک پاسخ صریح در این باره بشنویم.»

بینود بانسال، یکی از صادر کنندگان چای به ایران گفت: «دولت ایران قرار بود مقرراتی را در مورد چای به اجرا بگذارد...، اما این اتفاق هنوز رخ نداده است. در حال حاضر بلاتکلیفی زیادی در بازار (چای هند) وجود دارد. روند پرداخت‌ها کند شده، هرچند که هنوز به طور کامل متوقف نشده است.»

بانسال افزود، صادر کنندگان هندی با وارد کنندگان ایرانی، میز چای هند و وزارت بازرگانی این کشور در ارتباط هستند.

هند سالانه ۲۹ تا ۳۰ میلیون کیلو چای به ایران صادر می‌کند. سریلانکا نیز در سال ۲۰۱۷ میلادی ۲۲ میلیون کیلو چای به ایران صادر کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۹۱۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان