//
کدخبر: ۱۱۹۰۸ //

امضای قرارداد سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلاری عربستان در یک طرح نفتی – پتروشیمی مالزی

قرارداد 7 میلیارد دلاری شرکت نفت عربستان (آرامکو) با شرکت پترناس مالزی برای مشارکت 50 درصدی در پروژه ساخت و توسعه پتروشیمی و پالایشگاه نفت در ایالت جوهور مالزی امضا شد.

امضای قرارداد سرمایه گذاری 7 میلیارد دلاری عربستان در یک طرح نفتی – پتروشیمی مالزی
به گزارش فرتاک نیوز،

شرکت نفت و گاز پتروناس مجری اصلی این پروژه عظیم است که در ایالت جوهور مالزی واقع در جنوب این کشور اجرا می شود و از سال 2019 آغاز خواهد شد.

براساس این قرارداد، عربستان تا 70 درصد از نیاز مواد اولیه پالایشگاه را که نفت خام است، تامین می کند و از سوی دیگر پتروناس گاز طبیعی تاسیسات و نیروگاه را فراهم خواهد کرد.

هر دو طرف در این پروژه که عصر سه شنبه در حضور 'ملک سلمان' پادشاه عربستان و 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی امضا شد، مالکیت، سرمایه گذاری و دارایی برابر خواهند داشت.

پالایشگاه این مجتمع با ظرفیت پالایش 300 هزار بشکه نفت خام در روز و تولید بنزین و گازوئیل مطابق با استاندارد یورو 5 فعال می شود و مجتمع پتروشیمی یکپارچه پس از بهره برداری سه میلیون و 500 هزار تن در سال محصولات مختلف تولید می کند.

به نوشته تارنمای روزنامه استار، آرامکو و پتروناس در بیانیه ای مشترک، این همکاری را 'نشانه آغاز یک رابطه استراتژیک' دانستند که دو طرف سود خواهند برد.

آرامکو عربستان چندی پیش بدون ارائه هیچ توضیحی سرمایه گذاری در این پروژه نفتی را به تاخیر انداخته بود و اکنون با سفر عالی ترین مقام سعودی به کوالالامپور با پتروناس توافق کرده است این سرمایه گذاری را انجام دهد.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۹۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان