//
کدخبر: ۱۱۶۳۴۴ //

ادامه سقوط بهای سکه؛ قیمت ها هنوز حباب دارد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران اعلام کرد: باوجود افت بهای انواع مسکوکات طلا در بازار، قیمت هر قطعه سکه تمام هنوز 800 هزار تومان حباب دارد.

 ادامه سقوط بهای سکه؛ قیمت ها هنوز حباب دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

ابراهیم محمدولی روز یکشنبه علت اصلی کاهش قیمت سکه در دو روز گذشته را واکنش بازار به تصمیم دولت برای اعمال سیاست های جدید ارزی دانست که قرار است امروز در دولت تصویب و اعلام شود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه آرامش به بازار مسکوکات طلا بازگشته است، بخشی از آن را ناشی از وارد نشدن نقدینگی های سرگردان به این بازار در چند روز گذشته عنوان کرد و گفت: آنهایی که در هفته های گذشته برای تبدیل سرمایه های خود به سکه، طلای آب شده و ارز به بازار مراجعه می کردند، فعلا دست نگه داشته اند.

محمدولی اظهار داشت: بازاریان نیز انتظار دارند مردم به اندازه نیاز خود خرید انجام دهند تا بازار طلا و سکه متلاطم و غیرعادی نشود.

این فعال صنف طلا و جواهر افزود: فعالان اقتصادی انتظار دارند در شرایطی که کشور در آستانه اعمال تحریم ها قرار دارد، دولتمردان و تصمیم گیرندگان کشور با سیاست ها و مدیریت درست، اجازه ندهند که برخی از این شرایط و وضعیت جدید سوء استفاده کند.

وی درباره اینکه گفته می شود، بسیاری در روزهای اخیر در بازار سکه، فروشنده شده اند، اظهار داشت: در هفته ها و ماه های گذشته برخی افراد عادی به دلایل فضاسازی های روانی برای خرید سکه، طلای آب شده و ارز به بازار مراجعه کردند و اکنون که قیمت ها رو به کاهش است، از ترس می خواهند موجودی خود را بفروشند زیرا احساسشان این است که یا سود خوبی نمی برند و یا در آینده زیان می کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: سیاست های جدید ارزی در صورتی بر کاهش تلاطمات بازار اثرگذار است که نه تنها خوب اجرا شود بلکه دولت نیز به تعهداتش به موقع عمل کند.

محمدولی بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در معاملات ظهر امروز (یکشنبه) را سه میلیون و 580 هزار تومان اعلام کرد که همچنان به گفته وی حدود 800 هزار تومان نسبت به بهای واقعی آن حباب دارد زیرا اکنون نرخ هر مثقال طلا یک میلیون و 199 هزار تومان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۶۳۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان