//
کدخبر: ۱۱۴۳۵۹ //

باهنر: بانک مرکزی باید از دولت و مجلس مستقل باشد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه بانک مرکزی باید از دولت و مجلس مستقل باشد، گفت: بسیاری از مشکلات کشور به ندانم کاری های داخلی باز می گردد.

باهنر: بانک مرکزی باید از دولت و مجلس مستقل باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز در نشست ماهانه جام اظهار داشت: تحریم های ناجوانمردانه ای را نظام استکباری تلاش دارد بر ما تحمیل کند؛ این تحریم ها در شاخص های کلان اقتصادی ما تاثیر می گذارد اما حرفی را قبلا عنوان کردیم و الان هم با اطلاعات علمی و پژوهشی تکرار می کنیم، آن هم اینکه بسیاری از مشکلات کشور به ندانم کاری های داخلی باز می گردد.

وی افزود: ما هیچ مشکلی را پیش رو نمی بینیم که با قدرت و مدیریت جهادی مدیران قابل حل نباشد اما تحقق این مساله، همدلی و همراهی مسئولان را می خواهد. خود رهبری دست به کار شدند و از دو، سه ماه قبل، جلسه سران قوا را با کیفیت و آثار حقوقی متفاوت تاسیس کردند.

 توضیحات کرباسیان درباره نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی

باهنر اظهار داشت: متاسفانه قوای کشور در بسیاری از تصمیمات، همگرا نبودند و واگرا عمل می کردند و این باعث می شد که مشکلات کشور تلمبار شود. در گذشته وقتی دعوای قوا بالا می گرفت، سران قوا دور هم جمع می شدند و یک عصرانه ای می گرفتند، بعد هم می رفتند سراغ کار خودشان!

وی افزود: تریبون های رسمی نظام متاسفانه به دلیل برخی اختلافات غیر ضرور، در جهت تخریب یکدیگر کار می کردند و هنوز هم کار می کنند و در پی القای سواستفاده مالی و بالابردن انتظارات مردم هستند.

باهنر تصریح کرد: مشکلات، سواستفاده ها و ناکارآمدی های ما زیاد است اما حسی که مردم از این شاخص ها دارند، چندین برابر واقعیت است. حکومت، مسئول هم شاخص های واقعی و هم مسئول احساسات مردم است. حکومت باید احساسات مردم را بهتر از واقعیات تحریک کند اما در کشور ما عکس این ماجرا وجود دارد؛ ما می خواهیم به مردم ثابت کنیم که ۱۰ برابر آنچه هست، ناکارآمدی وجود دارد.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: رهبری، جلسه قوا را به جلسه ای حقوقی تبدیل کردند؛ قبل از این، جلسه سران قوا گعده ای بود؛ امروز این جلسات و هماهنگی های آن شکل گرفته است. ابتدا می خواستند این جلسات را محرمانه نگه دارند اما رهبری آن را رسانه ای کردند.

باهنر با اشاره به دلیل به وجود آمدن بحران های اخیر در حوزه سکه و ارز گفت: در دولت دوم مرحوم هاشمی رفسنجانی، تورم به رقم ۴۹.۵ درصد رسید. ما مشکل ساختاری داریم؛ حالا هر چه قدر اصلاح طلبان به گردن اصولگرایان و اصولگرایان به گردن اعتدالی ها بیاندازند، مشکلی حل نمی شود.

بانک مرکزی باید از دولت و مجلس مستقل باشد

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به تغییرات اخیر در بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی باید از دولت و مجلس مستقل باشد. اگر بانک مرکزی زیر بلیط دولت یا مجلس قرار بگیرد، همین اتفاقی که می بینید، رخ خواهد داد.

باهنر گفت: در این سالها شاهد بروز مشکلاتی در صندوق هایی بودیم که مردم را به گرفتن سودهای بالا عادت داده بودند و پس از مدتی یکی پس از دیگری دچار مشکل شدند و اقتصاد کشور را هم دچار مشکلات زیادی کردند.

وی افزود: مردمی که عادت کرده بودند پول خود را در بانکها گذاشته و سود آن را بدون دردسر بگیرند، با مدیریت عده‌ای نابلد، با خروج پول مردم از بانکها در یک سال گذشته بیش از صد هزار نفر بین ۱۰ میلیون تا یک میلیارد تومان نقدینگی از بانکها خارج شد.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به فشارهای اقتصادی ترامپ علیه ایران اظهار داشت: تعارف نداریم، این ها می خواهند ما نباشیم و به کمتر از این هم راضی نمی شوند. ترامپ از نظر اقتصادی، ادعاهایی دارد؛ بسیاری می گویند که ترامپ، دیوانه است اما به نظر من وی هوشیار است و می خواهد آمریکا را نجات دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۴۳۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان