//
کدخبر: ۱۱۳۹۶۲ //

بهای کالاهای اساسی در تیرماه حدود ۴ درصد رشد کرد

در حالی که فعالان اقتصادی انتظار داشتند با تغییر نرخ ارز، بازار مصرف با افزایش چشمگیر قیمت ها روبرو شود، بهای کالاهای اساسی به دلیل برنامه های حمایتی دولت، در تیرماه به طور میانگین نزدیک به چهار درصد رشد داشته است.

 بهای کالاهای اساسی در تیرماه حدود 4 درصد رشد کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

دولت در عین حال که در شامگاه بیستم فروردین اجرای سیاست های جدید ارزی را با دلار 4200 تومان کلید زد، نرخ آن را برای تامین کالاهای اساسی، دارو و نهاده های بخش کشاورزی با تخصیص یارانه 3800 تومان اعلام کرد تا تورم در این بخش کنترل شود و مشکلی در تامین نیازهای عمومی مردم پیش نیاید.

آخرین آمارهای بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی مواد خوراکی در تهران نشان می دهد در این ماه همه 11 گروه کالای اساسی رشد قیمت داشته اند که بین سه دهم درصد در نرخ تخم مرغ و حبوب تا 12.8 درصد بهای گوشت مرغ متغییر است.

در تیرماه بهای لبنیات 6 دهم، تخم مرغ سه دهم، برنج 5.8، حبوب سه دهم، میوه های تازه 9 و سبزی های تازه 7.1 درصد افزایش نرخ داشته اند.

افزایش قیمت ها برای گروه گوشت قرمز 3.2، گوشت مرغ 12.8، قند و شکرچای 6 دهم و روغن 1.9 درصد برآورد شده است.

نگاهی به روند تغییر قیمت ها در گروه های کالایی یاد شده نیز نشان می دهد بهای گوشت قرمز و قند و شکر در هفته پایانی تیرماه ثابت مانده و در گروه سبزی های تازه 2 دهم درصد کاهش یافته است.

براساس نرخ های اعلامی بانک مرکزی، بهای تخم مرغ در بازار مصرف بین 12 هزار و 600 تومان تا 18 هزار تومان متغییر است که نرخ پایینتر مربوط به تخم مرغ هایی است که برای تنظیم بازار به نرخ دولتی عرضه می شود.

اکنون هر کیلوگرم برنج وارداتی حدود هشت هزار تومان فروخته می شود و بهای هر کیلوگرم گوشت مرغ 8200 تومان، گوشت گوسفندی 56 هزار تومان و گوشت گوساله 47 هزار تومان است؛ قیمت هر لیتر روغن نباتی نیز حدود 5600 تومان اعلام شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۳۹۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان