//
کدخبر: ۱۱۲۸۴۱ //

قیمت سکه آتی به مرز ۴ میلیون تومان رسید

قیمت سکه آتی تحویل دی ماه ۱۳۹۷ به بیش از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید، همچنین قیمت سکه آتی تحویل شهریور ماه سال ۱۳۹۷ بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

قیمت سکه آتی به مرز ۴ میلیون تومان رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

 سکه طلا در بورس کالای ایران در سه نماد دی، آبان و شهریور در قالب معاملات آتی مورد معامله قرار می‌گیرد که کمترین قیمت آن مربوط به سکه آتی تحویل شهریور ماه است که به تازگی به بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

در حال حاضر قیمت سکه تمام بهار آزادی در بازار آتی سکه در بورس کالا در نماد تحویل دی ماه سال ۱۳۹۷ به بیش از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است، همچنین قیمت سکه آتی تحویل آبان ماه قیمت ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان را تجربه می کند.

قرارداد آتی، توافق نامه‌ای مبنی بر خرید و فروش یک دارایی در زمان معین در آینده و با قیمت مشخص است. به عبارت دیگر در بازار آتی، خرید و فروش دارایی پایه قرارداد براساس توافق نامه‌ای که به قرارداد استاندارد تبدیل شده است، صورت می‌گیرد که در آن به دارایی با مشخصات خاصی اشاره می‌شود.

در بازارهای آتی الزامی نیست که کالا یا دارایی به طور فیزیکی رد و بدل شود و برخلاف بازارهای نقدی، انتقال مالکیت فوری دارایی مطرح نمی‌شود. بنابراین در این بازارها بدون در نظر گرفتن این که فرد مالک دارایی باشد یا نباشد، قراردادها قابل خرید و فروش هستند. برخلاف بازارهای نقد که پشتوانه آن تحویل دارایی است، بازارهای معاملات آتی مبتنی بر تسویه نقدی است و یکی از اهداف آن، خرید و فروش دارایی در آینده است.

قرارداد آتی قراردادی دو طرفه است و می‌توانیم بدون در اختیار داشتن کالا همین الان کالا با مشخصات معین را بفروشیم و در آینده (پس از چند ماه) آن را با قیمتی که اکنون توافق کردیم تحویل دهیم و پول آن را دریافت کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۲۸۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان