//
کدخبر: ۱۱۲۶۷۷ //
معاون اقتصادی رییس جمهور مطرح کرد

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام کشور در گرو ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

معاون اقتصادی رییس جمهور در نشست با جمعی از نخبگان استان لرستان گفت: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام کشور در گرو ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام کشور در گرو ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمد نهاوندیان شامگاه یکشنبه در نشست با جمعی از نخبگان استان لرستان بیان کرد: باید به موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان یک محور اساسی در کشور توجه کرد چرا که رشد درون‌زا باعث شکوفایی می‌شود.

وی ادامه داد: اگر کسی به توسعه استان‌ها بیاندیشد مفهوم رشد درون‌زا باید اولویت کار باشد، کار اصلی این است که ارتباطات نخبگانی و تشکل‌های اندیشگی در استان شکل گیرد چرا که راه حل را هیچ فردی بهتر از اندیشمندان این استان نمی‌شناسد.

معاون اقتصادی رییس جمهور با اشاره به اینکه باید نگاه متفکرانه‌ای به بیرون داشت و در عین حال ظرفیت‌های درونی را نیز مورد توجه ویژه قرار داد، افزود: در حوزه ارزی اگر بازار جامعی داشته باشیم و امکانات صادراتی ما بتوانند نیازهای مورد نیاز را تامین کنند مطمئناً نرخ ارز متعادل‌تر خواهد شد برخی‌ها معتقدند دولت باید در هر زمینه دخالت کند این در حالی است که در صورتی که حوزه تصدی دولت افزایش یابد شاهد التهاب هرچه بیشتر خواهیم بود.

نهاوندیان عنوان کرد: اکنون فضای مجازی با وجود همه خوبی‌هایش می‌تواند به برخی از شایعات و گسترش آن‌ها دامن بزند باید پذیرفت که انتظارات تورمی اگر گسترش پیدا کنند باعث تورم خواهند شد.

وی یکی از راه‌های نفوذ دشمنان تاثیر آنها را حوزه اقتصاد دانست و افزود: استقلال کشور وابستگی زیادی به اقتصاد دارد و اگر با عدم انسجام روبرو باشیم مطمئناً دشمنان به اهداف خود دست خواهند یافت.

این مسؤول در ادامه با اشاره به برنامه‌های دولت برای اقتصاد کشور در سال ۹۷، افزود: در سال ۹۷ برای توسعه اقتصادی کشور برنامه‌های ویژه‌ای داشته و اولویت اصلی خود را موضوع اشتغال قرار داده است و بنا بر این است که هر چه امکانات دارد برای گسترش ظرفیت‌های اشتغال زا در کشور به کار گرفته شوند از سوی دیگر دولت عزم جدی برای مدیریت نقدینگی در کشور دارد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به وضعیت طرح‌های نیمه تمام در کشور گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان طرح نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که با اعتبارات دولتی نمی‌توان آنها را تا سال‌های متمادی نیز تکمیل کرد به همین دلیل باید از ظرفیت فعالان بخش خصوصی استفاده و زمینه را برای حضور آنها در این عرصه مهیا کنیم.

نهاوندیان در ادامه با اشاره به برنامه‌های دولت برای ایجاد اشتغال در روستاها عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای حوزه اشتغال روستایی در نظر گرفته شده و در نتیجه استان لرستان می‌تواند از این ظرفیت به خوبی برای کاهش معضلات اشتغال استفاده کند.

وی گفت: طرح بازآفرینی شهری یکی دیگر از برنامه‌های اصلی دولت برای اشتغالزایی در سال جاری است که اکنون نیز مورد توجه ویژه رئیس‌جمهور قرار دارد و در استان‌ها نیز باید متناسب با ظرفیت‌ها و شرایط شاهد اجرایی شدن این طرح بسیار مهم باشیم.

معاون رئیس جمهور معتقد است اکنون دولت، مجلس و قوه قضاییه آماده‌تر از هر زمان دیگر برای توسعه کشور و حل مشکلاتش به میدان آمده‌اند و در نتیجه باید بگوییم که بستر برای حضور بخش خصوصی بهتر از هر زمان دیگری مهیا شده است.

نهاوندیان عنوان کرد: باید بپذیریم هر زمانی که رشد اقتصادی بلندمدت کشور به ۵ درصد رسیده شاهد حاشیه‌سازی برخی از افراد هستیم در نتیجه انتظار می‌رود نخبگان در این راستا هوشیار باشند تا مشکلات بیشتری برای کشور به وجود نیاید.

وی اظهار داشت: امسال اعتبارات خوبی بعد از طریق صندوق توسعه ملی برای حمایت از طرحهای گردشگری و همچنین حمایت از نخبگان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای حمایت از اشتغال زایی در استان‌های کمتر توسعه یافته‌ای همچون لرستان استفاده کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۲۶۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان