//
کدخبر: ۱۱۲۱۲۷ //

وضعیت افتضاح کره شمالی بعد از ترامپ

در سال ۲۰۱۷ سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (فائو) گزارش داد که کره شمالی در بدترین خشکسالی خود از ۲۰۰۱ به دلیل کاهش بارش‌ها قرار گرفت و این مساله باعث شد تا کاشت غلات حیاتی شامل برنج، ذرت و سیب زمینی متوقف شود.

وضعیت افتضاح کره شمالی بعد از ترامپ
به گزارش فرتاک نیوز،

تولید ناخالص داخلی کره شمالی در سال ۲۰۱۶، ۳.۹ درصد رشد داشت اما در سال ۲۰۱۷، ۳.۵ درصد کاهش یافت که این میزان از سال ۱۹۹۷ که تولید ناخالص داخلی این کشور ۶.۵ درصد کاهش یافت، بی‌سابقه است.

یکی از مقام‌های بانک مرکزی کره‌ جنوبی نیز اعلام کرد: رشد منفی در نتیجه کاهش چشمگیر استخراج معادن و توقف فعالیت‌های صنایع سنگین و شیمیایی در کره شمالی در نتیجه تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور به دلیل فعالیت‌های اتمی و موشکی است.

خبرگزاری یونهاپ همچنین اضافه می‌کند که ارزش تجاری پیونگ یانگ در مقایسه با سال گذشته میلادی ۱۵ درصد کاهش داشت که آمارهای صادراتی این کشور تنها با ۳۷.۲ درصد به ۱.۷۷ میلیارد دلار رسید، در حالی که کره شمالی با واردات ۳.۷۸ میلیارد دلاری کالاها رشد ۱.۸ درصدی در این شاخص داشته است.

یکی دیگر از مقام‌های بانک مرکزی کره‌ جنوبی نیز گفت: سازمان ملل تحریم‌های جدیدی را علیه پیونگ یانگ در اوت و دسامبر اعمال کرد و این تحریم‌ها می‌تواند بر اقتصاد کره شمالی در سال جاری میلادی اثری مخرب بر جای بگذارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۲۱۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان