//
کدخبر: ۱۰۹۳۹۹ //

اجرای سامانه جامع روابط کار به تعویق افتاد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه جامع روابط کار برای ثبت قرارداد که قرار بود از امروز(چهارشنبه 20 تیر) به صورت آزمایشی در استان تهران اجرایی شود به دلیل تعیین نشدن نرخ دستمزد دفاتر پیشخوان دولت از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی متوقف شد.

 اجرای سامانه جامع روابط کار به تعویق افتاد
به گزارش فرتاک نیوز،

 هدف از سامانه ثبت قراردادهای کار که به عنوان هسته اصلی سامانه جامع روابط کار محسوب می‌شود، «مدیریت و نظارت بر تنظیم روابط کار، تعیین و بازتعریف مقررات کار حاکم بر جامعه کار» است.

مردادماه پارسال در مراسم رونمایی این سامانه اعلام شد، قرار است این سامانه «امنیت، ایجاد روابط سالم بین کارگر و کارفرما، تسهیل سیاست های تنظیمی بازارکار، بهینه سازی و ارتقای نظام اجرایی حوزه کار، ارتقای نظام مبتنی بر خدمات الکترونیک و بسترسازی جمع آوری اطلاعات آماری دقیق و به روز به عنوان مبنای هرگونه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، نظارت بر عملکرد واحدها و سازمان‌های ارایه دهنده خدمات، وجود رویه یکسان در ارایه خدمات به مردم، امکان تشخیص درصد مشکلات در مناطق جغرافیایی کشور برای ارائه راهکارهای درست و عملی» را فراهم کند.

پیش از این اعلام شده بود در صورت تعیین تعرفه، عملیات اجرایی 2 سامانه «بارگذاری قراردادهای کار» و «ثبت الکترونیکی دادخواست کارگران» در پایان این هفته ابتدا در استان تهران و از 2 هفته آینده در چهار استان البرز، قزوین، اردبیل و سمنان به طور آزمایشی آغاز می شود.

سامانه ثبت دادخواست یکی از مجموعه 30 زیرسامانه جامع روابط کار است و با این هدف طراحی شده که کارگران و کارفرمایان با صرف هزینه به مراتب کمتر، از یک نظام رسیدگی الکترونیکی سالم و عادلانه روابط کار در هر شرایط و هر مکانی بدون مراجعه حضوری برخوردار شوند.

** تعیین نرخ ثبت نام کارگران و کارفرمایان در هیات دولت

احمد مشیریان معاون وزیر کار امروز(چهارشنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار کرد: قیمت نهایی هزینه ثبت نام کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار قرار بود دوشنبه این هفته تعیین شود که این اتفاق رخ نداد و در نتیجه امروز اجرای آن آغاز نشد.

وی ادامه داد: در مذاکرات با مسئولان سازمان تنظیم مقررات، آنها اعلام کردند برای اجرای تفاهم نامه ای که میان وزارت تعاون با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منعقد شده باید امضاء و تایید محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات را داشته باشیم.

به گفته وی، قرار است امروز نرخ هزینه ثبت نام کارگران و کارفرمایان در هیات دولت مطرح و پس از تایید و امضاء وزیر ارتباطات اجرایی شود.

مشیریان اضافه کرد: پیشنهاد ما برای میزان هزینه ثبت قراردادهای کاری برای کارگران 2500 تومان است اما سازمان تنظیم مقررات مبلغ پنج هزار تومان را برای کارگران پیشنهاد داده است.

** ثبت نام کارگران از اواخر مردادماه

پیش از این مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و راه اجتماعی به رسانه ها درباره سامانه جامع روابط کار گفته بود، سه زیر سامانه قراردادهای کار، ثبت شکایت و دادرسی‌های کار در مرحله نخست راه‌‌اندازی شده و بعد از دوره آزمایشی یک ماهه، سایر زیرسامانه‌ها نیز راه‌اندازی می‌شود.

به گفته «اسماعیل ظریفی‌آزاد»، راه‌اندازی این سامانه قرار است یک ماه به صورت آزمایشی باشد و از اواخر مردادماه در سراسر کشور ثبت‌نام از کارگران انجام ‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۹۳۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان