//
کدخبر: ۱۰۸۷ //

بازرسی دستگاه های خدمات رسان از نظر رعایت حقوق مصرف کننده

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تمامی دستگاههای خدمات رسان که به نوعی با مردم سر و کار دارند از نظر رعایت حقوق مصرف کننده بازرسی و ارزیابی می شوند.

بازرسی دستگاه های خدمات رسان از نظر رعایت حقوق مصرف کننده

علی رسولیان با بیان اینکه دستگاه های خدمات رسان از نظر رعایت حقوق مصرف کننده باید بازرسی شوند گفت: بدین منظور کمیته ماده شش قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان در خراسان رضوی و شهرستانهای استان فعال شده است.

وی ادامه داد: ریاست این کمیته در خراسان رضوی بر عهده استاندار و یا معاون وی و دبیر آن دفتر اقتصادی استانداری با عضویت سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، شورای شهر و صدا و سیما است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده باید این کارگروه دستگاههای دولتی و عمومی را که با مردم سر و کار دارند و خدمت می دهند بر اساس شاخصهای تعیین شده مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد تا میزان رعایت حقوق مصرف کنندگان مشخص و بر این مبنا اصلاحات و بهبود عملکردها صورت گیرد.

وی افزود: مبنای نخست خودارزیابی است لذا دستگاهها ابتدا خودارزیابی انجام داده و ارائه می کنند و در مرحله بعد ارزیابی این کمیته هم انجام و با حضور نماینده دستگاه ارائه و بررسی می شود.

رسولیان ادامه داد: تاکنون 20 دستگاه خدمت رسان خراسان رضوی توسط دو گروه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته اند که در این بررسیها فقط نتیجه خودارزیابی یکی از دستگاهها با بررسی گروه کارشناسی یکسان بود و ارزیابی دستگاههای دیگر هم با کمال صحت و سلامت انجام شده بود.

وی گفت: 80 دستگاه دیگر به نوعی در ارائه خدمت به مردم نقش و مسئولیت دارند که در مرکز استان بررسی می شوند و در شهرستانها هم این امر توسط کمیته مربوطه صورت می گیرد.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: در این فرآیند از دستگاههایی که عملکرد خوبی در این حوزه و ارائه خدمات مناسب به مردم دارند تقدیر می شود.

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان