//
کدخبر: ۱۰۷۹۲۳ //

دولت باید برای کنترل اجاره‌بها، بانک اطلاعاتی تهیه کند

کیان‌پور گفت: دولت باید هر چه سریع‌تر یک بانک جامع اطلاعاتی تهیه کند و با تعیین قیمت مسکن در مناطق مختلف بتوانیم زمینه کنترل و ثبات مسکن را فراهم کنیم.

به گزارش فرتاک نیوز،

 دولت باید برای کنترل نرخ اجاره بانک اطلاعاتی تهیه کند. مجید کیان‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسکن یک مقوله فرابخشی برای کشور به شمار می‌رود، گفت: مسکن تنها متعلق به وزارت راه و شهرسازی نیست، بلکه ارگان‌هایی مانند وزارت دادگستری، سازمان تعزیرات و اتحادیه مشاوران املاک نیز بر این حوزه اثرگذار هستند.

وی ادامه داد: دولت باید یک بسته حمایتی جهت کنترل و نظارت بر بازار اجاره تهیه کند تا شاهد افزایش بی‌رویه نرخ‌های اجاره در این بازار نباشیم.

کیان‌پور تأکید کرد: افزایش قیمت مسکن متأثر از بازار‌های موازی از جمله بورس، سکه و نرخ ارز است که متأسفانه اثرات بسیار بدی بر این بازار گذاشته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سرمایه‌های سرگردان در اقتصاد، زمانی که نتوانند وارد صنعت و اشتغال کشور شوند معمولا وارد بازار امن و راحتی مانند مسکن می‌شوند؛ بنابراین ما شاهد افزایش قیمت مسکن در چند ماه گذشته بودیم.

کیان‌پور تأکید کرد: دولت باید هر چه سریع‌تر یک بانک جامع اطلاعاتی تهیه کند تا با تعیین قیمت مسکن در مناطق مختلف بتوانیم زمینه کنترل و ثبات مسکن را فراهم کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۷۹۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان