//
کدخبر: ۱۰۷۸۸۳ //
قائم‌مقام سازمان توسعه تجارت در گفت‌وگو با فارس:

سهم ۶ میلیارد دلاری صادرات به عراق را حفظ کرده‌‌ایم/عراق و سوریه دو پنانسیل صادراتی ایران هستند

محمدرضا مودودی در مورد تجارت ایران و عراق گفت: وضعیت تجارت ما با عراق قابل قبول است، رابطه تجاری ایران با عراق در سال‌های مختلف تقریبا ثابت بوده و این ثبات در شرایطی است که تقریبا عراق دارای شرایط ثابت نبوده است.

سهم ۶ میلیارد دلاری صادرات به عراق را حفظ کرده‌‌ایم/عراق و سوریه دو پنانسیل صادراتی ایران هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

قائم‌مقام سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه عراق و سوریه دو پتانسیل صادراتی برای ایران محسوب می‌شوند، گفت: در سال‌های اخیر سهم 6 میلیارد دلاری صادرات به عراق را حفظ کرده‌ایم.

قائم‌مقام سازمان توسعه تجارت افزود: عدم ثبات شرایط در عراق باعث شد که حتی سهم صادرات ترکیه به عراق به عنوان یکی از صادرکنندگان اصلی به عراق تا یک سوم کاهش یابد، ولی ایران همچنان سهم صادرات خود را در این کشور ثابت نگه داشته است.

وی با بیان اینکه پتانسیل صادرات به عراق به خصوص بعد از خروج داعش و فروکش کردن جنگ‌های داخلی افزایش یافته است، گفت: اگر چه در سال‌های اخیر ما سهم صادرات 6 میلیارد دلاری به بازار عراق را حفظ کرده‌ایم، اما این کشور ظرفیت‌های فراوانی برای اجرای پروژه‌های زیرساختی و ساخت و ساز دارد.

مودودی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر با توجه به قدرت سیاسی، ایران سهم به سزایی در برگشتن آرامش به عراق و سوریه داشته است، گفت: اکنون وقت آن رسیده تا حضور اقتصادی خود ر ا در عراق بیشتر کرده و در سوریه هم به فعالیت اقتصادی بپردازیم.

وی افزود: دو کشور عراق و سوریه مستعد هستند، تا از ظرفیت‌های صادراتی ایران استفاده کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۷۸۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان