//
کدخبر: ۱۰۵۸۰۱ //

ایجاد بازار ارز ثانویه در آستانه عملی شدن!

رئیس اتاق اصناف ایران در بجنورد گفت: پیشنهاد ایجاد بازار ارز ثانویه یک ماه گذشته به دولت داده‌شده و به نظر می‌رسد همین امروز این بازار باید ایجاد شود.

ایجاد بازار ارز ثانویه در آستانه عملی شدن!
به گزارش فرتاک نیوز،

علی فاضلی در بجنورد با اشاره موضوع ایجاد بازار ارز ثانویه توسط دولت اظهار کرد: این پیشنهاد یک ماه گذشته از سوی اتاق اصناف به دولت داده‌ شد و مسئولان اعلام کرده‌اند که به‌زودی این طرح راه‌اندازی می‌شود؛ به نظر می‌رسد از همین امروز باید این راه‌اندازی صورت گیرد.

وی علت ایجاد این بازار ارز ثانویه را عدم تثبیت قیمت ارز در حالت فعلی برای واردات کالاهای غیراساسی عنوان کرد و افزود: به علت عدم امکان قیمت‌گذاری و عدم امکان کنترل قیمت‌ها به دولت پیشنهاد ایجاد بازار ارز ثانویه داده‌شده که بتوان هدایت بازار کالا را به سمتی داشت که مصرف‌کننده دچار مشکل نشود.

رئیس اتاق اصناف ایران کنترل بازار در حوزه نظارت بر خرده‌فروشی‌ها را بر اساس قانون به این مجموعه واگذارشده عنوان کرد و ادامه داد: اصناف در حوزه قیمت‌گذاری کالاهای وارداتی و صنعتی که توسط سازمان حمایت انجام می‌شود کم اثر و در موضوع دستمزد نیز پیشنهاد دهنده قیمت به کمیسیون‌های مربوطه است که نشان از کمترین نقش اتاق اصناف در این قیمت‌گذاری‌ها را دارد.

وی نقش نظارت بر اجرای این قوانین را پر رنگ دانست و گفت: با انجام نظارت بر اجرای قوانین و مصوبات کمیسیون‌های سازمان حمایت در بازار مدیریت برای جلوگیری از ایجاد احتکار، گران‌فروشی و تقلب انجام می‌شود.

فاضلی از عدم وجود مشکل در حوزه کالاهای اساسی و استراتژیک و سبد خانوار خبر داد و افزود: در تأمین، عرضه، قیمت‌گذاری و کنترل این قیمت‌ها در عرصه کالاهای اساسی و استراتژیک مشکل خاصی وجود ندارد و این اقدامات سخت نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکار نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۵۸۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان