//
کدخبر: ۱۰۴۴۷۷ //

کم ارزش ترین پول دنیا در سال ۲۰۱۸؛ ایران در صدر جدول!

ممکن است تا کنون در مورد با ارزش‌ترین پول‌های دنیا چیزهایی شنیده باشید، از دلار آمریکا، از پوند انگلیس، از فرانک سوییس و موارد این قبیل، اما تا چه میزان از کم ارزش ترین ارزهای جهان شنیده‌اید؟ این نوشتار بر روی کم ارزش ترین پول جهان تمرکز دارد. منبعی که از آن جهت این امر استفاده کرده‌ام، مربوط به ۵ مارس سال ۲۰۱۸ است و لذا مواردی که در ادامه می‌آیند، از کم ارزش‌ترین پول‌های دنیای در مارس سال ۲۰۱۸ هستند.

کم ارزش ترین پول دنیا در سال  2018؛ ایران در صدر جدول!
به گزارش فرتاک نیوز،

این امر بدیهی است که به سبب تغییرات زیادی که در دنیای اقتصاد و پول و بانک به وجود می‌آید هر یک از این موارد ممکن است در حال حاضر جایگاه‌شان تغییر کرده باشد، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که جایگاه ریال ایران به عنوان کم ارزش ترین پول دنیا تغییر نکرده چرا که متأسفانه از مارس ۲۰۱۸ به این سو اوضاع ارزش ریال بدتر از پیش شده است. به هر حال، فارغ از این موارد بیایید به همراه یکدیگر مروری داشته باشیم بر5 مورد از کم‌ارزش‌ترین پول‌های دنیا در سال ۲۰۱۸ بر طبق اطلاعات سایت fxssi:

۱- ریال ایران:

به دلایلی ایران در وضعیت تحریم به سر می‌برد و این امر موجب شده که اقتصاد این کشور نیز تأثیراتی منفی دریافت کند. بدیهی است که این تأثیرات منفی خود را در ارزش پول این کشور نشان دهند و نتیجه‌ی این موارد کاهش ارزش پول این کشور یعنی ریال است. اکنون که در حال نوشتن این کلمات ام، پول ایران کم ارزش ترین پول دنیا است و به همین دلیل رتبه‌ی اول فهرست ما در این نوشتار به ریال ایران اختصاص دارد.

۲- دونگ ویتنام:

پس از ریال ایران، این دونگ ویتنام (با کد VND) است که به عنوان کم ارزش ترین پول دنیا شناخته می‌شود. بر طبق گزارش fxssi، هر دلار امریکا در ۵ مارس ۲۰۱۸، برابر بوده با ۲۲ هزار و ۷۷۰ دونگ ویتنام و این در حالی است که در همان تاریخ هر دلار آمریکا معادل ۴۲ هزار و ۲۵ ریال ایران بوده که در بازار آزاد این میزان به ۶۷ هزار ریال نیز رسیده است.

نکته‌ی جالبی که در ارتباط با اقتصاد ویتنام وجود دارد این است که با وجود آن که پول این کشور در رتبه‌ی دوم کم ارزش ترین پول‌های جهان قرار دارد اما برخی از کارشناسان معتقد اند که رویه‌ی دولت این کشور در قبال اقتصاد رویه‌ای درست است و به زودی وضعیت آن‌ها بسیار بهتر خواهد شد.

۳- روپیه اندونزی:

روپیه اندونزی با کد IDR سومین پول کم ارزش جهان است. در مارس ۲۰۱۸ هر دلار آمریکا ۱۳ هزار و ۷۶۵ روپیه‌ اندونزی بوده است. اندونزی از جمله کشورهایی ست که از ثبات اقتصادی برخوردار است و همچنین در زمره‌ی کشورهای پیشرفته‌ی جنوب شرقی آسیا قرار دارد، با این حال پول این کشور سومین پول کم ارزش دنیا است. گفته می‌شود که مقامات این کشور تلاش‌های بسیاری در جهت تقویت پول ملی کرده‌اند، اما خب تا به اینجا تلاش‌های‌شان ثمری نداشته است.

۴- فرانک گینه:

 

علی رغم ثروت کشور گینه از لحاظ وجود معادن طلا و آلومینیوم، پول این کشور با کد GNF پس از ریال ایران، دونگ ویتنام و روپیه اندونزی کم ارزش ترین پول دنیا است.

 

۵- کیپ لائوس:

کیپ لائوس با کد LAK تنها پول این فهرست است که تنزل قیمت نداشته است و از همان زمان انتشار ارزش کمی داشته، با این حال مدت‌هاست که کیپ لائوس در برابر دلار آمریکا تقویت می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: نت نوشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۴۴۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان