//
کدخبر: ۱۰۳۷۰۸ //

۷۰ درصد جمعیت روستایی کشور زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرد

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه 70 درصد از جمعیت روستایی و عشایری کشور زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند.

 70 درصد جمعیت روستایی کشور زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمدرضا واعظ مهدوی شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه همایش 2 روزه مدیران صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور در کوهرنگ افزود: یکی از نقاط ضعف حوزه بیمه ای کشور، مغفول ماندن بیمه روستاییان و عشایر بود که پس از 20 سال گذشت از عمر انقلاب اسلامی این امر محقق شد.

وی، حق بیمه روستائیان و عشایر را 200 هزار ریال اعلام کرد و گفت: دولت سهم کارفرمای این بیمه را تقبل کرده و این فرصت بسیار خوبی برای بهره مندی روستاییان و عشایر از خدمات بیمه ای است.

واعظ مهدوی با بیان اینکه 27 هزار نفر از جمعیت 107 هزار خانواری روستایی عشایری چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته اند، تصریح کرد: برآورد شده است 50 هزار خانوار جمعیت روستایی این استان تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند و شایسته است تا از این فرصت استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خاطرنشان کرد: دولت 240 میلیارد ریال اعتبار برای بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری اختصاص داده و چنانچه مردم منطقه حق بیمه خود را پرداخت کنند این اعتبار هرچه زودتر جذب می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش وعده داد تا از ردیف اعتبارات دولتی حق بیمه 20 هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری استان را تقبل کند.

اقبال عباسی افزود: برای این منظور 4 میلیارد ریال اعتبار اختصاص می یابد تا هم به مردم منطقه کمک شود و هم عاملی برای هدایت سایر روستائیان به سمت بیمه اجتماعی باشد.

وی با تاکید بر تقویت ارتباط بین مسئولان و روستائیان استان، تصریح کرد: ارتباط ضعیف مسئولان به اعتماد مردم خدشه وارد می کند و خدماتی که به آنها ارائه شده مدنظر قرار نمی گیرد.

به گزارش ایرنا، در این همایش 2 روزه رئیس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر کشور، معاونان، مدیران کل ستادی صندوق، اعضای هیئت مدیره، مدیران صندوق بیمه روستاییان سراسر کشور و مدیران ارشد حضور داشتند.

چهارمحال و بختیاری دارای بیش از 800روستا و آبادی است و تعداد عشایر این استان 126 هزار و 39 نفر است که از این تعداد از عشایر در قالب 14 هزار و 567 خانوار در 85 درصد از گستره جغرافیایی استان استقرار دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۳۷۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان