//
کدخبر: ۳۱۲۸۲۸ //

روسیه: خروج خارجی ها به نفع افغانستان است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به خروج نیروهای خارجی از افغانستان اظهار داشت که خروج نیروهای خارجی و برقراری صلح به نفع این کشور است.

روسیه: خروج خارجی ها به نفع افغانستان است
به گزارش فرتاک نیوز،

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که آمریکا ممکن است پیش از یازده سپتامبر نیروهایش را از افغانستان خارج کند.

وی در بیانیه‌ای اظهارداشت: سرعت روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نشان می‌دهد که این نیروها پیش از زمان تعیین شده از افغانستان خارج می‌شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به خروج شتابزده نیروهای خارجی تصریح کرد: «این که تا چه حد عقب نشینی سریع نیروهای خارجی با منافع ثبات و امنیت افغانستان مطابقت دارد، در مرحله اول باید با مقامات افغانستان گفتگو شود. اما ما خروج نیروهای نظامی از افغانستان و برقراری یک صلح دایمی و پایدار را به نفع این کشور می‌بینیم».

زاخاروا پیش از این نیز گفته بود که میلیاردها دلار به باد رفت، آمریکایی‌ها پس از سال‌ها لشکرکشی بی‌حاصل به این حقیقت رسیدند که مشکلات افغانستان راه حل نظامی ندارد.

وی از نیروهای آمریکایی و ائتلاف خواسته بود تا نتایج ماموریت در افغانستان را به شورای امنیت سازمان ملل گزارش دهند زیرا ماموریت نظامی در این کشور توسط شورای امنیت صادر شد بنابراین گزارش نیروهای آمریکایی و ائتلاف به شورای امنیت شنیدنی است و باید انجام شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرده بود که کمک‌های آمریکا به گروه‌های تروریستی در افغانستان هنوز ادامه دارد و اطلاعاتی درباره کمک‌های واشنگتن به گروه‌های تروریستی از جمله داعش در افغانستان در دسترس قرار گرفته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۸۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان