//
کدخبر: ۳۸۹۶۵۹ //
در گفت وگو با فرتاک نیوز برنامه نبض بهارستان مطرح شد:

میرسلیم در گفت وگو با فرتاک نیوز: تخلف محرز است/ به جانشین آقای قالیباف در شهرداری ۲۰ سال حبس داده‌اند!+فایل صوتی

مصطفی میرسلیم در گفت وگو با فرتاک نیوز برنامه نبض بهارستان گفت: تخلف صورت گرفته محرز است و عیسی شریفی قائم مقام آقای قالیباف در شهردای به 20 سال حبس محکوم شده است.

میرسلیم در گفت وگو با فرتاک نیوز: تخلف محرز است/ به جانشین آقای قالیباف در شهرداری 20 سال حبس داده‌اند!+فایل صوتی
به گزارش فرتاک نیوز،

مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مدت ها قبل در اظهارات خود ادعا عنوان نموده بود که در دوران مدیریت محمد باقر قالیباف در شهرداری تهران به تعدادی از نمایندگان دوره دهم رشوه به مبلغ 65 میلیارد تومان داده شده بود تا دست ازتحقیق و تفحص بردارند.

به دنبال این ادعا ، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از این نماینده تهران بابت اظهارت اعلام شده شکایت نمود که در نهایت امروز رای دادگاه صادر و مصطفی میرسلیم در این پرونده محکوم گردید.

محمد علی منتظریانی خبرنگار پارلمانی فرتاک نیوز و مجری برنامه نبض بهارستان برای روشن شدن ابعاد این موضوع به سراغ آقای مصطفی میرسلیم رفت که در این رابطه صحبت ها را از زبان ایشان می شنویم که با توجه به اهمیت موضوع و از آن جایی که یک طرفه به قاضی نرفته باشیم، این گفت وگو بصورت متن تایپی، فیلم و صوت در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد.

 

فرتاک نیوز: جناب آقای میرسلیم؛ امروز در خبرها آمده بود با توجه به شکایت آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از شما که چندی قبل اعلام نموده بودید در زمان مدیریت ایشان در شهرداری مبلغی در حدود 65 میلیارد تومان رشوه به نمایندگان داده شده است تا طرح تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری پیگیری نشود، محکوم شده‌اید؛ در این خصوص نظر جنابعالی چیست؟

میرسلیم: متاسفانه دستگاه‌های اجرایی گرفتار انحرافات و تخلفات صورت گرفته‌ای شده‌اند که باید هر چه زودتر از این گرفتاری‌ها و فساد در دستگاه‌ها خارج شویم و بدانیم نجات کشور این است که از پس این تخلفات و انحرافات بر بیاییم.

وی افزود: در سالهای گذشته اتفاقاتی در شهرداری تهران پایه ریزی شده است و آن هم این بوده که با استفاده از تغیییر کاربری‌ها و فروش تراکم درآمدهایی برای شهرداری تهران کسب شود که  سرمنشا آن بر می‌گردد به اواسط دولت پنجم افرادی در شهرداری تهران روی کار آمدند که اعتقاد داشتند می‌توانند شهرداری را طوری اداره کنند که نیازی به دولت نداشته باشند و راهشان هم همین تراکم فروشی بود که جلو آنها گرفته نشد و ای‌کاش از اول مانع آنها می شدیم، اما اینکار را نکردیم و متاسفانه نه تنها متوقف نشد بلکه رشد هم کرده است.

البته تصورم این بود که این مسیر در دوران مدیریت آقای زاکانی متوقف می‌شود که علائم نشان می‌دهند این امر صورت نگرفته است و شاید شهرداری نیاز به کسب در آمد از این راه آسان دارد که متوقف نمی‌کند.

این مسئله در سال 95 هم به عنوان بخشی از انحرافات در درآمد شهرداری تهران که عده‌ای از نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی در شهریورماه 1395 در خصوص ریشه‌های این قضیه درخواست تحقیق و تفحص کردند که در فاصله این تاریخ تا اسفند 95 که موضوع در صحن علنی مطرح می‌شود  فعل و انفعالاتی بین شهرداری و برخی از نمایندگان صورت می گیرد.

در این راستا یکی از نمایندگان عضو کمیسیون عمران متهم بود که مبلغ 65 میلیارد تومان تراکم گرفته که اعتراف هم کرده بود و اتفاقا مسئولیت پیگیری تحقیق و تفحص پرونده در مجلس هم  داشته و در اعترافات خود گفته است صلح نامه‌ای امضا کردیم که فعالیت کنیم رای نمایندگان را جلب تا تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری تهران صورت نگیرد.

فایل ویدیویی گفت وگوی فرتاک نیوز با دکتر مصطفی میرسلیم

میرسلیم در ادامه گفت: در همان موقع واکنش نشان دادم و گفتم این کار درستی نیست و موضوعی که من را بیشتر حساس نمود این موضوع بود که وقتی تحقیق و تفحص از شهرداری در مجلس رای نیاورد شهردار تهران که آقای قالیباف در آن زمان بود از نمایندگان که به این تحقیق و تفحص رای نداده‌اند تشکر نمود و من متعجب شدم که چرا باید این گونه باشد چرا که قرار نیست اگر تحقیق و تفحص از دستگاهی خواست صورت بگیرد مدیران آن دستگاه ناراحت بشوند و یا اگر انجام نگیرد خوشحال بشوند و این‌ها عادی نیست و باید به آن رسیدگی بشود.

وی افزود: البته در این رابطه قوه قضائیه ورود کرد و جانشین آقای قالیباف در شهرداری را بازداشت و محاکمه کردند که این محاکمه دو سال طول کشید چرا که آقای شریفی 140 اتهام داشت که یکی از آنها هلدینگ یاس بود که سعی می‌کردند در آن هلدینگ از اموالی که با فروش تراکم به دست آمده بود یک سری اقدامات را پیش ببرند که نمی‌خواهم به آن مجموعه اقدامات برسم، اما در مجموع وقتی ریشه کار اشکال دارد نتیجه آن هم اشکال دار می‌شود.

فایل صوتی گفت وگوی فرتاک نیوز با دکتر مصطفی میرسلیم

 

فرتاک نیوز:  اما ادعای شما در دادگاه رد و محکوم شده‌اید، در این خصوص چه نظری دارید؟

 من خودم خبر نداشتم که چنین شکایتی از من شده است تا این که اوایل امسال در رسانه‌ها مطرح  شد و من هم استقبال کردم و گفتم اشکال نداره و مستندات را به دادگاه ارائه دادم که یکی از ایرداتی که من به دادگاه دارم این است که به اصل شکایت من رسیدگی نشده و به تخلفات صورت گرفته رسیدگی نشده است.

من قصد متهم کردن کسی را نداشته‌‌ام و اعلام کرده‌ام انحرافی درشهرداری تهران وجود داشته که در راس آن آقای قالیباف بوده است که باید دقت می‌کردند که این کار صورت نگیرد که متاسفانه با دستور جانشین ایشان این تخلفات صورت گرفته است  و از طریق آقای عیسی شریفی این بساط راه اندازی و این امتیازها به نمایندگان داده شده که کارسازی کنند تا تحقیق و تفحص در صحن مجلس رای نیاورد و در این رابطه و دیگر اتهام‌ها آقای شریفی به 20 سال حبس محکوم شده‌اند و به یکی دیگر از همکارانشان 30 سال زندان داده شده است پس بنابراین تخلف محرز است و هیج بحثی در آن نیست.

 

فرتاک نیوز: یعنی دادگاه به مورد شما رسیدگی نکرده است؟

دادگاه اول که تشکیل شد کلا اتهام را که وکیل آقای قالیباف به بنده نسبت داده بودند را رد کرد. من اصلا نمی‌خواستم موضوع را دیگر پیگیری کنم اما متوجه شدم که آقای قهرمانی وکیل آقای قالیباف درخواست تجدید نظر کرده است که این حرکات درست نیست و بالاخره ایشان رئیس قوه است و دلیل نداشت دوباره انگشت بگذارند روی این قضیه و در تجدید نظر فعالیت کردند تا بتوانند مثلا رای بگیرند و بعد اظهار رضایت کنند تا قضیه سنبل بشود و این کار خوبی نیست و به نظر نمی رسد در این رفتارها حسن نیت وجود داشته باشد.

آدم که خلاف می‌کند باید در صدد درست کردن آن باشد نه که بخواهد منکر آن بشود و بخواهد موضوع رو  سنبل کند. ان شالله در آینده کمی صداقت‌ها بیشتر بشود و بتوانیم با همکاری مانع از این بشویم که سیاست فرعی و حاشیه‌ای در جامع حاکم بشود  تا مانع کار شود. در مجلس تا حالا رویه من مقابله با فساد و جرم بوده و در آینده هم این کار را خواهم کرد و هیچی هم مانع من نخواهد شد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۹۶۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان