//
کدخبر: ۹۹۶۵۹ //

خوزستان ۵۰ درجه‌ای شد / وقوع گرد و غبار و ادامه افزایش دما

سرپرست اداره‌کل هواشناسی خوزستان از ادامه روند افزایش دما در استان و پیش‌بینی وقوع گرد و خاک از امروز تا سه‌شنبه هفته آینده خبر داد.

خوزستان ۵۰ درجه‌ای شد / وقوع گرد و غبار و ادامه افزایش دما
به گزارش فرتاک نیوز،

‌محمد سبزه‌زاری با اشاره به روند افزایش دما تا روز شنبه هفته آینده، اظهار کرد: دمای بیشتر شهرهای خوزستان در روز گذشته (چهارشنبه) به 49 درجه سانتی‌گراد رسید. انتظار داریم که امروز دمای هوا در شهرهای جنوبی استان به 50 درجه یا احتمالا در برخی شهرها مثل امیدیه به بالای 51 درجه سانتی‌گراد برسد.

وی افزود: روند افزایش دما تا روز شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت اما از روز شنبه انتظار کاهش 4 درجه‌ای دما وجود دارد به طوری که دما در اواسط هفته آینده به 45 درجه خواهد رسید.

سرپرست اداره‌کل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی وزش باد و وقوع گرد و خاک از امروز تا روز سه‌شنبه هفته آینده، تصریح کرد: در بعد از ظهر امروز به دلیل وزش باد در مناطق جنوبی احتمال وقوع گرد و خاک به ویژه در ماهشهر و هندیجان وجود دارد.

سبزه‌زاری ادامه داد: همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه با وزش باد شدید 60 کیلومتر بر ساعت در مناطق جنوب، جنوب غربی و مرکزی انتظار برخاستن گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. تا روز سه‌شنبه هفته آینده احتمال گرد و غبار موقت وجود خواهد داشت.

وی عنوان کرد: در صورتی که سرعت باد بالا باشد احتمال وقوع گرد و خاک با غلظت بالا مخصوصا در مناطق جنوبی مورد انتظار است، اما گرد و خاک در مناطق مرکزی و غربی حتی اگر با غلظت بالا باشد، به صورت موقت خواهد بود.

سرپرست اداره‌کل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته امیدیه با 50.2 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 21 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان بودند. تغییرات دمای امروز اهواز نیز بین 35 تا 49 درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۹۶۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان