//
کدخبر: ۹۹۶۴۲ //

ترانزیت کالا در "پرویزخان" به‌زودی آغاز خواهد شد

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه از شروع ترانزیت کالا در مرز پرویزخان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

ترانزیت کالا در "پرویزخان" به‌زودی آغاز خواهد شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 کیوان کاشفی اظهار کرد: در جلسه ای که با حضور استاندار کرمانشاه و مدیر کل گمرک برگزار شد، آغاز ترانزیت کالا از مرز پرویزخان به تصویب رسید و مقرر شد گمرک استان تدابیر لازم جهت اجرایی نمودن این امر را حداکثر تا پایان خردادماه امسال اتخاذ نماید.

کاشفی افزود: انتظار داریم با آغاز رویه ترانزیت کالا از مرز پرویزخان، روزانه بین 200 تا 300 کامیون به ظرفیت ترابری این مرز مهم افزوده شود.

وی گفت: پیش از این ترانزیت از این مرز فقط در مورد سوخت انجام می گرفت که پس از این تجار ایرانی و عراقی می توانند از امکانات و سهولت دسترسی مرز پرویزخان به تمام نقاط عراق و ارسال کالا استفاده کنند.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران همچنین از آغاز اقدامات عمرانی گمرک ایران در قالب طرح تفصیلی پرویزخان خبر داد و گفت: همچنین در این جلسه مشکلات و انتظارات استان از اجرای سریع تر طرح جامع پرویزخان مطرح و با توجه به بودجه مناسب تخصیصی برای این امر توسط گمرک ایران مقرر شد اقدامات اجرایی در تیرماه آغاز شود.

کاشفی ابراز امیداوری کرد، با اجرا و اتمام بخشی از این پروژه در سالجاری شاهد رفع مشکلات زیرساختی این پایانه مهم کشور باشیم.

وی همچنین از تأکید استاندار کرمانشاه بر نظارت دقیق گمرک و کارگروه توسعه صادرات در ارائه خدمات تجار در مرزهای استان خبر داد وافزود: تصمیمات لازم در زمینه ارتقاء این خدمات اتخاذ شده است.

کاشفی به آغاز سوآپ نفت کرکوک اشاره کرد و گفت: بدون شک بهترین مسیر انتقال نفت کرکوک مرزهای پرویزخان و خسروی است که باید تسهیلات لازم علی الخصوص در باب تجهیز خسروی به دستگاه X-RAY به عمل آید که در این جلسه در این باب بحث و تصمیم گیری شد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در پایان به ضرورت تنوع بخشی و فعالیت های مرزی و افزایش رویه های صادرات – واردات و ترانزیت اشاره کرد و گفت: مرزهای استان کرمانشاه به دلیل موقعیت ژئوپلتیک مهمی که دارا هستند و جاده های دسترسی مناسبی که وجود دارد نقش مهمی در صادرات کشورمان دارند که باید با افزایش رویه هایی مانند واردات خودرو – مشتقات نفتی و ... ظرفیت های این مرزهای مهم را ارتقا بخشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۹۶۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان