//
کدخبر: ۹۷۵۳۱ //

از "سربازان" در بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه استفاده شود

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور اشتغال خواستار استفاده از ظرفیت سربازان در بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه شد.

از "سربازان" در بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه استفاده شود
به گزارش فرتاک نیوز،

زهرا کریمی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که امروز(9 خرداد) برگزار شد، با اشاره به گستردگی مناطقی که تحت تاثیر زلزله قرار گرفته، گفت: با توجه به به وسعت کار، روند بازسازی کند است.

وی ادامه داد: با وجود همه کارهای خوبی که صورت گرفته، ساخت و سازها خصوصا در مناطق روستایی با آنچه که به مردم وعده داده شده و در آنها انتظار ایجاد کرده، بسیار فاصله دارد.

وی تسریع در روند بازسازی را نیازمند بسیج همه بخش‌ها دانست و عنوان کرد: می‌توانیم از ظرفیت سربازها در امر بازسازی استفاده کنیم.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور اشتغال با اشاره به تعداد زیاد مهندسینی که اکنون دوره سربازی خود را طی می‌کنند، خاطرنشان کرد: این گروه ظرفیت خوبی برای استفاده در امر بازسازی و تسریع کارها هستند.

کریمی خاطرنشان کرد: همچنین می‌توان با همکاری نظام وظیفه، برای سربازان پادگان‌ها آموزش‌های کوتاه مدت فنی و حرفه‌ای در نظر گرفت و آنها را نیز در بازسازی مناطق زلزله زده مشغول به کار کرد.

وی معتقد است، اگر روند کار به همین کندی ادامه پیدا کند تهدیدهای ناشی از زلزله غالب خواهد شد.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور اشتغال با بیان اینکه هنوز بسیاری از ادارات در کانکس خدمات خود را به مردم ارائه می‌دهند، عنوان کرد: کارکنان ادارات که اهرم اصلی ما در مناطق زلزله زده هستند و باید تحرک و امید در این مناطق ایجاد کنند، خودشان افسرده هستند.

کریمی افزود: متاسفانه اکنون در مناطق زلزله زده بیشتر اندوه غالب است تا نشاط و حرکت بازسازی.

  وی در ادامه اشاره‌ای هم به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای داشت و تاکید کرد: باید پیگیری شود افرادی که مهارت آموخته‌اند در چه بخش‌هایی مشغول به کار هستند و ما هم آموزش‌ها را به سمت این بخش‌ها ببریم که بازدهی اشتغال بیشتری دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۷۵۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان