//
کدخبر: ۸۹۹۹۹ //
در پی بارندگی‌های اخیر:

۴ سد کرمانشاه سرریز کرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از سرریز چهار سد تنگ حمام، آزادی، سلیمانشاه و زاگرس در پی بارش های اخیر خبر داد.

4 سد کرمانشاه سرریز کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

کیاست امیریان با اشاره به بارندگی‌های خوب چند روز اخیر در استان کرمانشاه اظهار کرد: میانگین بارش‌های سال آبی جاری استان تا صبح امروز (10 اردیبهشت) به 462.6 میلی‌متر رسیده که نسبت به سال گذشته با 442 میلی‌متر 4.7 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت با 453.4 میلی‌متر حدود دو درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه این بارندگی‌ها به افزایش ذخیره سدهای استان کمک کرده، تاکید کرد: اکنون چهار سد استان شامل تنگ حمام، سلیمانشاه، آزادی و زاگرس سرریز کرده و سایر سدها نیز ذخیره خوبی دارند.

مدیرعامل شرکت اب منطقه‌ای استان کرمانشاه میزان آب ذخیره شده پشت سدهای استان را 795 میلیون مترمکعب برآورد کرد که معادل 96 درصد ظرفیت سدهای استان (830 میلیون مترمکعب) می‌باشد.

به گفته این مسئول، با وجود بارندگی‌های خوبی که داشتیم فقط نیمی از آورد سالیانه پشت سدهای استان محقق شده و عمده ذخیره کنونی که پشت سدها داریم مربوط به ذخیره سال‌های گذشته است.

امیریان بیان کرد: اگر مدیریت مصرف آب نداشته باشیم در تابستان پیش رو در برخی شهرهای استان با مشکل تامین آب مواجه خواهیم شد.

وی افزود: نباید فراموش کنیم چندین سال شاهد خشکسالی‌های پی در پی در کرمانشاه بودیم که با این بارندگی‌ها، کاهش بارش‌های قبل و کمبود ذخایر آب زیرزمینی استان جبران نمی‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۹۹۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان