//
کدخبر: ۸۶۱۸۵ //

تاکنون ۵۰۰۰ میلیارد تسهیلات به زلزله زدگان کرمانشاه پرداخت شده‌ است

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه از به روز شدن روند پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان استان خبر داد و گفت: تاکنون حدود پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات ساخت و تعمیر به زلزله زدگان پرداخت شده است.

تاکنون 5000 میلیارد تسهیلات به زلزله زدگان کرمانشاه پرداخت شده‌ است
به گزارش فرتاک نیوز،

بهزاد جلیلیان  درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان از سوی بانک‌ها اظهار کرد: بر اساس آماری که تا 16 فروردین داریم، تاکنون 39 هزار و 424 پرونده پرداخت تسهیلات عقد قرارداد شده است.

وی تعداد تسهیلات پرداختی را نیز 34 هزار و 736 مورد اعلام کرد و افزود: رقم تسهیلات پرداختی 4980 میلیارد ریال است.

مدیر امور شعب بانک ملی استان کرمانشاه درباره تفاوتی که بین تعداد پرونده‌های عقد قرارداد و تعداد پرداختی‌ها وجود دارد نیز عنوان کرد: این تعداد مربوط به مواردی است که افراد تقاضای تسهیلات ساخت دارند و بنیاد مسکن باید پیشرفت کار آنها را تایید کند تا واریز تسهیلات به حساب متقاضی صورت گیرد.

وی از به روز شدن روند پرداخت تسهیلات هم یاد کرد و افزود: پس از تکمیل پرونده توسط متقاضی، پرداخت تسهیلات روز بعد انجام خواهد شد، به جز مواردی که نیاز به اعلام بنیاد مسکن دارد.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه با بیان اینکه مشکل و محدودیتی برای پرداخت تسهیلات زلزله زدگان وجود ندارد، تاکید کرد: منابع مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات تامین شده است.

جلیلیان با اشاره به تسهیل‌گری که برای پرداخت وام به زلزله زدگان صورت گرفته، خاطرنشان کرد: تضامین خاصی برای پرداخت وام نیاز نیست و افراد می‌توانند به صورت زنجیره‌ای و فامیلی ضامن یکدیگر شوند.

وی درباره امهال وام زلزله زدگان نیز گفت: تمامی افرادی که بر اساس تایید ستاد بحران زلزله زده هستند، به شرط تایید ستاد بحران مشمول امهال تسهیلات می‌شوند و روند قانونی پیگیری پرداخت مطالبات برای آنها متوقف می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها در تمامی شعب مناطق زلزله زده بیشتر از ساعت معمول مشغول به ارائه خدمات هستند، یادآوری کرد: در تعطیلات نوروز نیز بجز روز عید همه شعب بانکی فعال بودند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۶۱۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان