//
کدخبر: ۸۶۱۴ //
استاندار در نشست با قطعه سازان خارجی:

از حضور سرمایه گذاران خارجی در خوزستان استقبال می کنیم

استاندار خوزستان گفت: بستر لازم را برای آنکه سرمایه گذار در یک محیط آرام بتواند به سرمایه گذاری بپردازد و همکاری های اقتصادی را با استان داشته باشد، فراهم می کنیم.

به گزارش فرتاک نیوز، غلامرضا شریعتی در نشست با قطعه سازان خارجی که عصر امروز، 24بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد:  خوزستان استان شناخته شده است و کشورهایی که برای سرمایه گذاری در این استان ورود می کنند از قبل در زمینه فرصت های این استان مطالعه کرده اند و با ظرفیت های استان آشنایی دارند.

وی افزود: حضور کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در استان و برگزاری جلسات در خوزستان از برکات روابطی است که میان دولت ما و دولت های مختلف به وجود آمده است که امیدواریم این روابط ادامه پیدا کند و گسترده تر شود.

شریعتی تصریح کرد: در استان خوزستان از هرگونه همکاری، سرمایه گذاری مشترک، سرمایه گذاری یکطرفه از سوی شرکت های خارجی و هر کار اقتصادی که سرمایه گذاران آن را به سود شرکت خود بدانند، حمایت خواهیم کرد.

وی گفت: فرصت های سرمایه گذاری خوزستان را در موارد و رشته های مختلف عرضه می کنیم، انتخاب رشته موردنظر برای سرمایه گذاری و پایین دست یا بالادست بودن رشته سرمایه گذاری مربوطه، همه به انتخاب سرمایه گذار است و در این زمینه از سرمایه گذاران حمایت خواهیم کرد.

شریعتی عنوان کرد: خوزستان در زمینه های مختلف صنعتی، کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری، بنادر و کشتیرانی پتانسیل های زیادی دارد. این پتانسیل ها به شکلی در استان انباشته شده است که یکی از نمایندگان شرکت های خارجی، خوزستان را کشور خوزستان نامیده است.

وی گفت: خوزستان جز معدود مناطقی در جهان است که در یک محدوده کوچک بسیاری از پتانسیل ها را در خود جای داده است و به این علت ما آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف به خصوص با سیاست های جدیدی که دولت جمهوری اسلامی ایران برای جذب سرمایه گذاری و رفع موانع تولید در پیش گرفته است، اعلام و در این زمینه از سرمایه گذاری های خارجی استقبال می کنیم.

شریعتی اظهار کرد: امیدواریم که سرمایه گذاران، مناطق مختلف استان را بازدید کنند و از نزدیک با ظرفیت های استان آشنا شوند. امیدواریم با کمک سرمایه گذاران، پتانسیل های زمین مانده استان را نیز به حالت اجرایی برسانیم.

وی ادامه داد: در صنایع مختلف مانند نفت، گاز، فولاد و انرژی، سرمایه گذاری های زیادی در استان در بحث صنایع مادر از گذشته انجام گرفته و یا در حال انجام است و به همین علت از حضور سرمایه گذاران خارجی در صنایع متوسط و پایین دستی استقبال می کنیم. در عین حال هرگونه مشارکت در صنایع بزرگ را نیز به فال نیک می گیریم.

شریعتی خاطرنشان کرد: در خوزستان با توجه به وجود منطقه آزاد اروند و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، امکان هرگونه صادرات به خصوص به کشور عراق فراهم است و به همین علت توصیه می کنیم تا ورک شاپ دنیلی نیز در منطقه آزاد اروند انجام شود.

 

منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۶۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان