//
کدخبر: ۸۵۰۷۳ //

کشت برنج در کرمانشاه ممنوع شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با تاکید برممنوعیت کشت برنج در استان کرمانشاه گفت: کشت برنج معمولاً در مناطقی با بارش بیش از ۸۰۰ میلیمتر صورت می‌گیرد و استان کرمانشاه هم اکنون با بارش ۳۱۱ میلیمتر محل مناسبی جهت کشت‌های با نیاز آبی بالا نیست.

کشت برنج در کرمانشاه ممنوع شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 کیاست امیریان با بیان اینکه کشت برنج معمولاً در مناطقی با بارش بیش از ۸۰۰ میلیمتر صورت می‌گیرد و استان کرمانشاه هم اکنون با بارش ۳۱۱ میلیمتر محل مناسبی جهت کشت‌های با نیاز آبی بالا نیست، افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر به رغم کاهش چشمگیر بارش در سطح کشور و همچنین ابلاغ اطلاعیه‌های مکرر مشاهده می‌شود که در برخی نقاط افراد به منظور انتفاع بیشتر و فراتر از حقابه معمول اقدام به کشت برنج در سطح استان می‌نمایند.

امیریان ادامه داد: این رویه خلاف الگوی کشت ارائه شده بوده و در صورت مشاهده این نوع کشت با حکم مراجع قضایی معدوم و مسئولیت عواقب آن به عهده کشاورزان متخلف است.

وی تصریح کرد: کشت برنج معمولاً در مناطقی با بارش بیش از ۸۰۰ میلیمتر صورت می‌گیرد و استان کرمانشاه هم اکنون با بارش ۳۱۱ میلیمتر محل مناسبی جهت کشت‌های با نیاز آبی بالا نیست.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه تاکید کرد: اقدام به این نوع کشت تبعات جبران ناپذیری برای منابع آب به‌دنبال خواهد داشت و موجب تضییع حق افراد دارای حقابه در پایین دست خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۵۰۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان