//
کدخبر: ۸۴۲۵ //

افزایش طول بزرگراه های استان

طول بزرگراه های کهگیلویه و بویراحمد به 121 کیلومتر افزایش یافت.

به گزارش فرتاک نیوز معاون عمرانی استاندار در نشست کمیسون ایمنی و حریم راه های استان با بیان اینکه طول بزرگراه های استان از ۵۰ کیلومتر به 121 کیلومتر افزایش یافته است گفت:۱۲۰ کیلومتر بزرگراه هم در دست احداث است که اگر در ماه های آینده به جاده ها اضافه شود شاهد بهبود وضعیت بزرگراه ها و کاهش تصادفات خواهیم بود.

پژمان نیک اقبالی با اشاره به اینکه کاهش تلفات حوادث برون شهری و روستایی نشان دهنده تلاش همه مسئولان و متولیان است افزود: افزایش فرهنگ ترافیک و حمل و نقل، ایمنی جاده ها و چهار خطه شدن جاده ها از دلایل کاهش حوادث رانندگی است.

وی بر لزوم انجام کار کارشناسی در خصوص دلائل بروز و تحلیل آمار تصادفات در جاده های استان تاکید کرد و گفت: باید علل و عوامل حوادث مشخص شود و سپس با انجام کارهای کارشناسی و پژوهشی دلایل بروز حوادث مشخص و برای رفع آنها تلاش کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هم در این جلسه با بیان اینکه تلفات جاده های برون شهری و روستایی استان در 10 ماهه گذشته 122 نفر بوده است گفت: بیشترین تلفات در چهار محور اصلی یاسوج ـ اصفهان، یاسوج ـ بابامیدان، گچساران ـ بابامیدان و گچساران ـ بهبهان رخ داده است.

خوان پایه افزود: از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 7 درصدی تلفات جاده ای در استان بودیم.

وی گفت: خط کشی جاده های برون شهری، شناسایی 12 نقطه حادثه خیز و رفع این نقاط، نصب 15 دوربین ثبت تخلفات، روشنایی تونل ها و ایمن سازی نقاط پرتگاهی از اقداماتی است که تا 15 اسفند در جاده های برون شهری استان انجام می شود .

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان گفت: کهگیلویه وبویراحمد در ارائه خدمات اورژانسی در رتبه دوم کشور قرار دارد.

جلال پوران فرد با بیان اینکه در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 17 درصد کاهش فوتی را در حوادث جاده ای داشتیم افزود: از فردا یک فروند بالگرد(اورژانس هوایی) در مرکز اورژانس استان مستقر می شود.

وی از مسئولان خواست تا مکانی امن و مناسب برای فرود بالگرد اورژانس در نقاط حادثه خیز استان در نظر بگیرند.

فرمانده پلیس راه استان هم در این جلسه از نصب سامانه سپهتن در همه خودروهای عمومی خبر داد و گفت:سامانه سپهتن هزار متر نرسیده به پلیس راه مشخصات خودرو را در اختیار پلیس راه قرار می دهد.

سرهنگ سیاه پور افزود: بیشترین تخلفاتی که در جاده های برون شهری منجر به فوت شده است سرعت و سبقت غیر مجاز و نبستن کمربند ایمنی است.

سرهنگ سیاه پور گفت: در نه ماهه گذشته 774 تصادف خسارتی، 520 تصادف جرحی و 41 تصادف فوتی در محور های مواصلاتی استان رخ داده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۴۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان