//
کدخبر: ۸۲۰۷۳ //

دهکده عشایری در "تاق بستان" برپا می‌شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برپایی دهکده عشایری در "تاق بستان" خبر داد.

دهکده عشایری در "تاق بستان" برپا می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا مرادی بیستونی به برپایی اولین دهکده عشایری کرمانشاه در منطقه حفاظت شده تنگه بزازخانه طی نوروز گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به استقبال گسترده ای که مسافران نوروزی و مردم استان در عید سال گذشته از این طرح گردشگری داشتند، امسال نیز درسطح گسترده‌تری برپایی دهکده های عشایری را در دستورکار قرار داده ایم.

 

 وی ادامه داد: تاکنون برای برپایی سیاه چادر در سطح شهر کرمانشاه  60 درخواست داشته ایم.

 

معاون گردشگری استان تصریح کرد: طبق توافق اداره کل میراث فرهنگی استان با شهرداری کرمانشاه، قرار است امسال این سیاه چادرها به صورت متمرکز و به شکل دهکده عشایری در تاق بستان برپا شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای برپایی سیاه چادر در محوطه تاریخی بیستون نیز 15 درخواست داشته ایم که به صورت منفرد این چادرها برپا خواهند شد.

 

مرادی بیستونی همچنین از برپایی دهکده عشایری در یکی از بخش های شهرستان کرمانشاه خبرداد و افزود: مقرر شده است که این دهکده عشایری توسط بخش خصوصی در بخش "سرفیروزآباد" کرمانشاه برپا شود.

 

وی تاکید کرد: علاوه براین در سطح تمام شهرستانهای استان نیز برپایی دهکده های عشایری راخواهیم داشت.

 

معاون گردشگری استان به عرضه انواع شیرینی ها و غذاهای محلی و نیز سوغات استان در این سیاه چادرها اشاره کرد و افزود: نظارت بر دهکده‌های عشایری وسیاه چادرها با اداره امور عشایری استان خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۲۰۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان