//
کدخبر: ۸۱۱۰ //
عباس آخوندی،

نیاز امروز کرمانشاه ارتقای کیفیت زندگی و بازآفرینی شهری است

عباس آخوندی گفت : توسعه کمی کرمانشاه بر اساس ظرفیت سرزمینی بیش از اندازه بوده است و نیاز امروز کرمانشاه ارتقای کیفیت زندگی و بازآفرینی شهری است.

نیاز امروز کرمانشاه ارتقای کیفیت زندگی و بازآفرینی شهری است

به گزارش فرتاک نیوز، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در یک سفر یک روزه به استان کرمانشاه  در نشست بررسی مسائل حوزه راه و شهرسازی کرمانشاه را مرکز غرب ایران دانست و گفت، متاسفانه با توجه به پتانسیلهای خوب استان تمرکز بیش از حدی بر روی مرکز استان بوده است، لذا باید طوری برنامه ریزی کنیم که از تمام ظرفیتهای سرزمینی استفاده شود.

وی با اشاره به وضعیت حاشیه نشینی این استان افزود: در کرمانشاه، حاشیه شهر رو به گسترش و مرکز شهر رو به فرسایش است توسعه کمی کرمانشاه بر اساس ظرفیت سرزمینی بیش از اندازه بوده است و نیاز امروز کرمانشاه ارتقای کیفیت زندگی و بازآفرینی شهری است.

وی همچنین از برخی کارشکنی ها گلایه کرد و تصریح نمود: متاسفانه در کشور ما با طبیعت و سرزمین، عادلانه رفتار نشده است.

آخوندی حمل و نقل ریلی مطلوب در حوزه های برون شهری و درون شهری و ساماندهی ارتباط مستمر میان مرکز استان و شهرستانهای پیرامونی و کیفیت مطلوب خدمات از راهکارهای کنترل جمعیت در مرکز استان دانست و افزود:اتصال خط آهن کرمانشاه - اسلام آباد- خسروی در اولویتهای برنامه وزارت راه و شهرسازی برای اتصال راه آهن به حوزه خارج از کشور است واحقاق این مهم میتواند دریچه ای نو به روی این استان باشد و نوید بخش روزهای پر رونق توسعه برای مردم باشد.

در ادامه جلسه رییس سازمان نظام مهندسی استان نیز گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه کرد و گفت:

سازمان نظام مهندسی ۱۳ هزار نفر عضو فعال دارد که ۶۰۰۰ دارای پروانه و ۷۰۰۰ نفر فاقد پروانه هستند و به این ترتیب دارای پتانسیل بالایی است که‌ متاسفانه کاملاً بکار گرفته نمی‌شود واین سازمان آرام آرام به سوی خروج از چرخه ساخت و ساز نزدیک میشود.

رییس سازمان نظام مهندسی به پتانسیل بالا سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و گفت : با توجه به نیروی این سازمان ما میتوانیم امور مربوط به پروانه ساخت راهم برعهده بگیریم و گامی موثر را در این حوزه برداریم

وی همچنین به وضعیت بیمه و مشکلات از این دست این سازمان اشاره کرد و گفت: این سازمان از طرف سازمان تأمین اجتماعی و اداره دارایی بابت بیمه و مالیات تحت فشار قرار دارد و ارزش افزوده نیز معضلی دیگر برای سازمان نظام مهندسی است.

نمایندگان استان هم فرصت را غنیمت شمردند و هریک از مشکلات و وضعیت حوزه انتخابیه خود گزارشی را به وزیر راه و شهرسازی ارائه دادند .

در ابتدا حسینی کیا نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی ضمن خیر مقدم به دکتر آخوندی و هیأت همراه و تبریک ایام الله دهه فجر مشکلات استان و حوزه انتخابیه خود را اینچنین برشمرد و گفت؛ وجود بافت های فرسوده در سطح شهر و مقرون به صرفه نبودن بازسازی آن بعلت عقب نشینی و عدم صدور پروانه ساخت برای چهار با پنج طبقه به بالا و مبحث میراث فرهنگی از جمله مباحثی است که جا دارد وزیر راه در این شهرستان به آن توجه کنند .

در ادامه حجه الاسلام حسینی کیا به وضعیت جاده ای در شهرستان سنقر کلیایی اشاره کرد وافزد:

جاده هایش روستایی شهرستان سنقروکلیایی که از شاخص ۸۰ درصدی جا مانده اند. آزاد راه‌ همدان سنقر و کرمانشاه که فقط در حد یک حرف است و هنوز کلنگ زنی هم نشده ،جاده سنقر به بیستون کوه شکر خدا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار گرفته و قرار است سال آینده نیز ۱۰ میلیارد اعتبار بگیرد که‌ انشاءالله مساعدت وزارت راه را بهمراه داشته باشد، کمربندی ساخته شده درسنقر فاقد پل است و این معضل عملاً آن را بلا استفاده کرده است و موجب نارضایتی‌ مردم است.

وی به تجهیزات راهداری سنقرنیز گریزی زد و گفت: این راهداری متاسفانه فاقد امکانات استاندارد لازم در مواجهه با فصل سرما ست و به جا است حتما تجهیزات لازم در اختیار آنان قرار داده شود .

احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز ازجمله نمایندگانی بود که در این جلسه حضور داشت و ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و خوش آمد گویی به میهمانان با اشاره به تکمیل پروژه قطار شهری در ۳۱ فروردین افزود: کمربندی غربی چه ۲۳ کیلومتر است نیاز به اعتبار دارد که‌ از وزیر محترم درخواست رسیدگی داریم.

وی همچنین به بدهی های شرکتهای راه سای اشاره کرد و افزود: شرکت راه سازی کرمانشاه بدهکار است و فاقد اعتبار لازم برای ترمیم با ساخت آسفالت است . توجه داشته باشید فرودگاه کرمانشاه نیاز به توسعه دارد و فاقد زیرساخت ها ی مناسب است

صفری در ادامه به وضعیت راههای شهرستان های استان اشاره کر د و تصریح نمود راههای اکثر شهرستانهای استان مناسب نیست ونیازمند توسعه و رسیدگی است.

قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه و رییس مجمع نمایندگان استان اما آخرین نماینده بود که در این جلسه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ما توقع داریم انشاءالله تا پایان دوره چهارساله دولت یازدهم که چندماهی بیش نیست پروژه‌های ناتمام استان به اتمام برسد ، ۱۵ درصد از تکمیل کار کمربندی غربی باقی مانده است که‌ انشاءالله آنهم تکمیل شود.

جاسمی به پروژه بزرگراه کردستان - کرمانشاه اشاره کرد و افزود: ۱۵ کیلومتر این پروژه تکمیل شده که وزیر قول مساعد داد تا ۶ ماهه اول سال آتی تکمیل شود.

رییس مجمع نمایندگان استان همچنین به وضعیت استراتژیکی استان در منطقه و همسایگی این استان با عراق اشارهنمود و تصریح کرد: کرمانشاه با وجود داشتن ۳۷۰ کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق ،سهم ما از تجارت با این کشور کمتر از ۲ درصد است که‌ افزایش آن در گرو ایجاد زیرساختهای ریلی و جاده ای است. توجه داشته باشد که راه ارتباطی کرمانشاه به لرستان دچار مشکلات عدیده ای است که‌ خواهشمندم به آن توجه بشتری داشته باشید و به وضعیت جاده ای این استان بیشتر رسیدگی کنید

نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی در ادامه صحبتهایش به ارتقاء هرچه بیشتردر همه سطوح آن به عنوان هدف همکارانش در مجمع نمایندگان اشاره کرد و گفت هدف ما پیشرفت و خروج از رکود دراین استان است و امیدواریم بتوانیم درکنار دوستان و همکاری دولت به همه این اهداف برسیم .

 

منبع: واحد مرکزی خبر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۱۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان