//
کدخبر: ۸۰۳۶۱ //

پیش‌بینی افزایش سفرهای نوروزی به مقصد اردبیل

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل به عوارض خروج از کشور و همچنین افزایش نرخ دلار اشاره کرد و گفت: این عوامل سبب خواهد شد تا سفرهای داخلی در ایام نوروز سال آینده افزایش یابد که استان اردبیل نیز یکی از مقصدهای مهم گردشگران خواهد بود.

پیش‌بینی افزایش سفرهای نوروزی به مقصد اردبیل
به گزارش فرتاک نیوز،

بهروز ندایی در جلسه مشترک ایمنی راه‌ها و ترافیک در استانداری اردبیل اظهار کرد: راهداری، پلیس راه و صدا و سیما نقش مهمی را در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای دارند به طوری که در ایام تعطیلات نوروزی زمینه خوبی با مراقبت‌ها و کنترل‌های لازم به وجود می‌آید تا هموطنان یک سفر ایمن و راحتی را به مقصد استان اردبیل انجام دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: جاده‌هایی که با تردد زیاد و همچنین ترافیک عبور و مرور روبرو هستند قطعا در اولویت چهاربانده شدن و حتی تبدیل به بزرگراه قرار دارند که ما تلاش خواهیم کرد تا در کنار بزرگراه نمین – آستارا و اردبیل – سرچم، محور نیر - سراب – بستان‌آباد را جزو اولویت‌های اجرای پروژه‌های راهداری قرار دهیم.

 

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل‌ ضرورت اجرای روکش آسفالت، نصب علائیم راهنمایی و رانندگی و خط‌کشی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی را یادآور شد و بیان کرد: ما خوشحال هستیم که با اقدامات پیشگیرانه آمار تصادفات فوتی و جرحی استان اردبیل در سال‌های اخیر کاهش یافته و امیدواریم با حفظ مقررات از سوی رانندگان و ایمنی ترددها تصادفات فوتی به صفر برسد.

 

ندایی از دستگاه‌های امدادرسان به ویژه هلال احمر و اورژانس خواست؛ تا با استقرار عوامل خود در جاده‌ها فضایی را فراهم کنند تا در صورت بروز حوادث ناگوار به سرعت عملیات امداد و نجات انجام شود.

 

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود به طرح اجرا شده در میدان سرچشمه اردبیل به عنوان پیاده‌شهر در کاهش عبور و مرور خودروها و ایمنی تردد هموطتان اشاره و خاطرنشان کرد: ما به صورت موقت و برای 6 ماه به شهرداری اجازه دادیم تا طرح محدودیت تردد در هسته مرکزی شهر به ویژه خیابان‌های منتهی به مطب پزشکان را اجرایی کند تا در هر دو طرف میدان سرچشمه پیاده‌راه‌ها عملیاتی شود.

 

ندایی افزود: امیدواریم در اجرای این طرح که برخی گله‌مندی‌ها و نارضایتی‌های مراجعین به مطب پزشکان را شاهد هستیم با در نظر گرفتن خودروهای برقی در مناطقی که پیاده‌شهر محسوب می‌شود سالخوردگان و بیماران بتوانند تردد راحت‌تری را داشته باشند.

 

وی از مجموعه شهرداری اردبیل خواست؛ تا با راهکارهای مناسب و مطالعاتی که انجام می‌دهند به سرعت زمینه اجرای برخی طرح‌ها را در راستای عملیاتی کردن طرح جامع حمل و نقل و ترافیک اردبیل اجرایی و عملیاتی کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۳۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان