//
کدخبر: ۸۰۲۳۴ //

جشن درختکاری در همدان + عکس

در روز درختکاری، احترام به زمین و طبیعت توسط فعالان مدنی به دانش‌آموزان دبستان شهدای گمنام منطقه خضر همدان، آموزش داده شد

به گزارش فرتاک نیوز،

روز سه شنبه 15 اسفندماه سال جاری به مناسبت روز درخت‌کاری به همت «انجمن توان‌افزایی باهم»، جشنی در دبستان دخترانه شهدای گمنام منطقه خضر همدان برگزار و سه اصله درخت به صورت نمادین، ، توسط دانش‌آموزان کاشته شد.

جشن درختکاری در همدان

همزمان با این مراسم  بازی‌‌های مختلف با هدف فرهنگسازی و آموزش دانش‌آموزان اجرا شد. محوریت این بازی‌ها زمین، احترام به طبیعت و سرزمین ایران بود. در این بازی‌ها که در قالب مسابقه انجام شد، دانش‌آموزان به گروه‌ های تقسیم شدند که هرگروه نماد یک عنصر از طبیعت همچون: باد، باران، خورشید، ابر و زمین بود. هرگروه دانش‌آموز درباره نمادی که به آن منتسب بودند هم‌فکری کرده و نتایج مشورت و هم‌فکری خود را در قالب معرفی آن نماد، روی تکه‌ای مقوا به صورت نقاشی ارائه دادند. سپس یک نفر به نمایندگی از هر گروه در مورد آن نماد، فوائد و اهمیت وجودش در چرخه طبیعت توضیح داد.

جشن درختکاری در همدان

 در این بازی کودکان مدرسه شهدای گمنام، احترام به طبیعت را تمرین کردند. در بازی دیگری دو حلقه توسط دانش‌آموزان تشکیل شد که حلقه بزرگ‌تر، نماد کره زمین و حلقه کوچکتر نماد ایران ما بود. آن چه در این جشن جالب توجه بود نوع آموزش به دانش‌آموزان در قالب شادی و بازی بود. زیرا این نوع آموزش باعث نهادینه شدن کنش‌ها و واکنش‌های مثبت اجتماعی در کودکان خواهد شد. در پایان به همه دانش‌آموزان هدایایی داده شد که با حمایت مالی آزمایشگاه کسری همدان تهیه شده بود.   

جشن درختکاری در همدان

جشن درختکاری در همدان

جشن درختکاری در همدان

جشن درختکاری در همدان

جشن درختکاری در همدان

گزارش : سمانه اسکندری

عکس : نرگس اخوان

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۲۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان