//
کدخبر: ۷۸۷۴ //

نظارت مردم در امور پلیسی، بارزترین و شاخص ترین نماد جامعه محوری است

فرمانده انتظامی استان نظارت مردم در امور پلیسی را از بارزترین و شاخص ترین نمادهای جامعه محوری خواند و گفت: راه اندازی سیستم فوریت های پلیس 110 در کشور توانسته است به جهت اقبال عمومی و افزایش اعتماد و مشارکت مردم با پلیس، تاثیری مطلوب داشته باشد .

 به گزارش فرتاک نیوز، سردار "کیومرث عزیزی" فرمانده انتظامی استان مرکزی در کمیسیون تخصصی مرکز فوریت های 110 پلیس استان گفت:‌ راه اندازی سیستم فوریت های پلیس 110 در کشور توانسته است به جهت اقبال عمومی و افزایش اعتماد و مشارکت مردم با پلیس، تاثیری مطلوب داشته باشد و تا حد قابل قبولی مشارکت عمومی را در تامین امنیت اجتماعی جلب کند.

وی پیش بینی، پیشگیری، پیگیری و مقابله را از مهم ترین اصول در مدیریت انتظامی خواند و ادامه داد:‌ مرکز فوریت های پلیس 110 یک مرکز مجهز و منظم برای دریافت پیام و درخواست های مردم، ارسال آن به واحدهای عملیاتی، ثبت اقدامات عملیاتی، پیگیری نتیجه عملیات و درخواست های مردمی است که از زمان فعالیت در انجام مدیریت مطلوب در حوزه ماموریت های ناجا کارکردی بسیار مهم داشته است.

وی ادامه داد:‌ نیروی انتظامی از جمله سازمان های اجتماعی است که نوع نگاه و رویکرد آن در اجرای طرح های امنیت بخش، نقش تعیین کننده ای در کیفیت زندگی مردم درعرصه های مختلف زندگی ایفا می کند و تحقق مطلوب آن مستلزم دارا بودن توانمندی و بصیرت سازمانی کارکنان است.

عزیزی خاطر نشان کرد:‌ پلیس به لحاظ مسئولیت سنگینی که در راستای برقراری و حفظ نظم و امنیت جامعه بر عهده دارد، باید با برنامه ریزی علمی و عملی و درک درست از ماموریت های بسیار مهم و متنوع و همچنین شناخت همه جانبه از محیط بیرونی سازمان در عرصه های مختلف بتواند،‌ماموریت های خود را اجرایی ساخته و خدمات رسانی به آحاد مردم را تسهیل کند.

وی تصریح کرد:‌با مردم بودن،‌در دل اجتماع حضور معنی دار داشتن و با دغدغه های مردم زندگی کردن وقتی معنی و مفهوم پیدا می کند که مدیران و کارکنان پلیس به کلیه مسائل اجتماعی در حوزه استحفاظی خود اشرافیت داشته باشند.

عزیزی خاطر نشان کرد: پلیس برای انجام ماموریت های انتظام بخش خود بایستی از سرمایه های اجتماعی و سایر منابع در ابعاد مختلف که مشارکت و نظارت مردم را به همراه دارد به بهترین شکل استفاده کند زیرا که نظارت مردم در امور پلیسی از بارزترین و شاخص ترین نمادهای جامعه محوری است

 

منبع: تابناک
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۸۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان