//
کدخبر: ۷۷۶۲۸ //

پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه دوخطه کردن راه‌آهن «قزوین- تهران»

معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن شمال غرب از پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه دوخطه کردن راه‌آهن قزوین تا تهران خبر داد.

پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه دوخطه کردن راه‌آهن «قزوین- تهران»
به گزارش فرتاک نیوز،

«منوچهر صفری» معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن شمال غرب اظهار کرد: هم‌اکنون زیرسازی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد پروژه «زنجان - قزوین» به پایان رسیده و این در حالی است که پروژه «قزوین - تهران» در زیرسازی و روسازی با پیشرفت ۹۵ درصدی همراه بوده است.

 

وی افزود: اگر مشکل معارضات تاکستان برطرف شود می‌توان انتظار داشت تا اواسط سال آینده پروژه به بهره‌برداری برسد.

 

صفری گفت: تاکنون برای انجام این پروژه ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و پیش‌بینی‌شده تا ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه نیز مورد نیاز باشد.

 

معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن شمال غرب خاطرنشان کرد: پروژه دوخطه کردن قزوین تا تهران یک پلاک آن در حوزه نگهداری راه‌آهن منطقه شمال غرب هست و مابقی آن مربوط به راه‌آهن تهران است.

 

وی ادامه داد: در حوزه قزوین زیرسازی و روسازی ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی را داشته اما افتتاحیه با اتمام پروژه محور «زنجان - تهران» هم‌زمان انجام خواهد گرفت.

 

وی یادآور شد: محور «زنجان - قزوین» ۱۷۱ کیلومتر بااعتباری بالغ‌بر ۶۰۰ میلیارد تومان است که یک معارض در محدوده تاکستان وجود دارد و اگر برطرف شود اواسط سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی یادآور شد: برای راه‌آهن تاکستان نگاه ویژه‌ای وجود دارد و تاکنون اقداماتی از قبیل دیوار حریم، نمازخانه، ایستگاه و پاسگاه نوسازی شده است.

 

معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن شمال غرب خاطرنشان کرد: بنا به مشکلاتی که تاکنون وجود داشته اجازه داده نشده تا خط دوم شروع شود اما زمانی که آغاز شود نیازمندی‌های شهر و نظر مسئولان را مدنظر قرار خواهیم داد تا با اجرای پروژه مشکلات و نیازهای شهر برطرف شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۷۶۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان