//
کدخبر: ۷۶۵۵۳ //

بارش ۴۰ میلیمتری برای استان کرمانشاه/ ادامه بارندگی تا دوشنبه

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: موج اصلی بارش‌های سامانه بارشی را امروز و فردا (شنبه و یکشنبه) خواهیم داشت.

بارش 40 میلیمتری برای استان کرمانشاه/ ادامه بارندگی تا دوشنبه
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید قاسمی ، با اشاره به سامانه بارشی قوی که از روز جمعه (27 بهمن) جو استان را تحت تاثیر قرار داد و باعث بارندگی قابل توجه برای اکثر نقاط استان شد، گفت: این سامانه تاکنون  به طور میانگین حدود 40 میلی‌متر برای  استان بارش به همراه داشته است.

 

وی میزان بارش شهر کرمانشاه را 29 میلی‌متر اعلام کرد و افزود: بیشترین بارش از کرندغرب و به میزان 66 میلی‌متر و کمترین بارش نیز با 19 میلی‌متر از سومار گزارش شده است.

 

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه موج اصلی فعالیت این سیستم را مربوط به امروز و فردا دانست که بیشترین شدت بارندگی را خواهد داشت و بارش در نواحی غربی و شمالی استان شدت بیشتری دارد.

 

قاسمی گفت: از روز دوشنبه (30 بهمن) از شدت بارندگی‌ها کاسته خواهد شد و این سامانه به طور کامل از روز سه‌شنبه از استان خارج می‌شود.

 

وی پیش بینی کرد، بیشترین بارش تجمعی ناشی از این سامانه برای استان 120 تا 150 میلی‌متر باشد.

 

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه درباره احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها در نواحی مختلف استان هشدار داد.

 

قاسمی وزش باد را نیز از پیامدهای این سامانه ناپایدار عنوان کرد که ممکن است تا 70 کیلومتر در ساعت هم برسد.

 

وی با بیان اینکه این موج بارشی ممکن است دمای هوای شبانه را مقداری کاهش دهد، گفت: با عبور این موج در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش دما خصوصا دمای شبانه را خواهیم داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۵۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان