//
کدخبر: ۶۴۹۰۰ //
تودیع و معارفه با صد روز تأخیر!

عباس صوفی رسما به عنوان شهردار همدان معرفی شد

پس از گذشت صد و اندی روز از شروع کار شورای شهر همدان، سرانجام در 25 آذرماه 96 مراسم تودیع با شهردار سابق و معارفه شهردار جدید در تالار فجر همدان برگزار شد.

عباس صوفی رسما به عنوان شهردار همدان معرفی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

در ابتدای مراسم دکتر ابراهیم مولوی؛ ریاست شورای اسلامی شهر همدان در مورد انتخاب شهردار جدید که با چالش‍های فراوان روبرو بود گفت: ما کسی را انتخاب کردیم که مورد تأیید مسئولان و همینظور مورد حمایت همه کارکنان شهرداری است. رییس شورای شهر همدان با اشاره به اقدامات شهردار سابق بیان کرد: از همه انتظار داریم تا شهردار جدید را در آبادانی همدان یاری کنند تا بتوانیم با جذب سرمایه داخلی و خارجی سبب شویم که توسعه پایدار در همدان اتفاق بیافتد.

 

ابراهیم مولوی

 

شهرداری؛ ویترین خدمات‌رسانی نظام و دولت به مردم؛

 

مهندس محمودرضا عراقی؛ معاون امور عمرانی استانداری همدان در این مراسم بیان کرد: با توجه به اینکه شهرداری ویترین خدمات‌رسانی نظام و دولت به مردم است باید بیش از سایر سازمان‌ها در جلب اعتماد مردم بکوشد. مهندس عراقی ادامه داد: بیشترین ارتباط شهرداری با معاونت عمرانی است پس باید در ساماندهی نیروی انسانی خود بکوشد تا افرادی کارآمد و دلسوز باشند، از جذب نیروی اضافه خودداری کند و نیروهای شهرداری باید بر اساس اصل شایسته سالاری و آزمون مدار به کار گرفته شوند. مهندس عراقی در ادامه گفت: شهرداری باید در مورد بودجه و هزینه‌ها با مردم شفاف باشد تا مردم بدانند عوارضی که می‌پردازند کجا هزینه می‌شود. محمودرضا عراقی خطاب به عباس صوفی گفت: باید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز قبل از ساخته شدن گرفته شود و همینظور تأمین پارکینگ به هر قیمتی اتفاق بیافتد زیرا نبود پارکینگ عمومی یکی از معضلات شهر است.

 

ملاک خوب بودن شهردار، کارآمدی او است نه بومی یا غیر بومی بودن او؛

 

دکتر حمیدرضا حاج بابایی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به عباس صوفی، وضعیت فعلی همدان را در خور شهروندان همدانی ندانست و ازعباس صوفی خواست هر چه سریع‌تر کار خود را آغاز کند. دکتر حاج بابایی با بیان اینکه ما از بودجه و صندوق توسعه ملی سهم داریم، از شهردار جدید خواست کارهای بزرگ انجام داده و از باند بازی یا فامیل‌بازی خودداری کند و تنها در اینصورت است که تمام‌قد از او حمایت خواهد کرد. حاج بابایی ادامه داد: هر کس در استان همدان کارآمدتر بوده و به مردم بیشتر خدمت کند از او حمایت خواهم کرد و ملاک، کارآمدی است نه بومی و غیر بومی بودن.

 

حاج بابایی

 

مدیران ساکت و بی‌حرکت، آفت جامعه؛

 

در ادامه این مراسم، امیر خجسته؛ نماینده دیگر همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رمز موفقیت، پیگیری است خاطرنشان کرد: شهرداری موفق است که مسائل گرایشی و جناحی را کنار گذاشته و به فکر مردم باشد. خجسته ادامه داد: مدیران بی تحرک و ساکت، آفت جامعه هستند، مدیر باید همت و پیگیری داشته باشد، حق شهر را گرفته، جلوی زمین‌خواری و از بین رفتن فضاهای سبز و قطع درختان به خاطر منافع شخصی بایستد.

 

شهرداری‌ها؛ محل وسوسه

 

محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان در مراسم معارفه شهردار، شورا را به عنوان نماد اصلی مردم‌سالاری دینی معرفی کرد و گفت: باید کاری کنیم شوراها هر چه هماهنگ‌تر تصمیم بگیرند. استاندار همدان بیان کرد: هر شهری یک موجود زنده است و نیاز آن به تاریخ، هویت و محیط زیستش است. محمد ناصر نیکبخت ادامه داد: همدان امروز در بین تمام شهرهای ایران، ارزشمندترین و تاریخی‌ترین شهر است و با داشتن 1800 اثر تاریخی، باید باغات آن حفظ شود تا شهروندانش نیز بتوانند بالندگی داشته باشند. نیکبخت با اشاره به رینگ سوم، خاطر نشان کرد: با اتمام طرح جامع رینگ سوم و بحث کلان شهر نیز تعیین تکلیف می‌شود. نیکبخت با اشاره به میزبانی همدان در چندین رویداد جهانی و قاره‌ای تأکید کرد اگر شأن و تاریخ دیرینه همدان نبود این میزبانی‌ها سهم ما نمی‌شد. نیکبخت در ادامه خطاب به عباس صوفی گفت: شهرداری‌ها محل وسوسه هستند پس رودروایستی نکن و هرکجا کج‌دستی دیدی قاطع برخورد کن! استاندار همدان از صوفی خواست نسبت به تعدیل نیروهای شهرداری اقدام کند یا لااقل نیروهای موجود را تمام و کمال به کار بگیرد.

 

محمد ناصر نیکبخت

 

تبدیل شهرداری از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی  

 

در پایان مراسم شهردار جدید همدان، عباس صوفی همدان را نماد زنده تاریخ پرشکوه ایران خواند و گفت: همدان با این پیشینه می‌تواند در دیپلماسی شهری با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در رسیدن به جایگاه واقعی خود موفق باشد. شهردار جدید همدان از مفاهیمی چون مشارکت، عدالت، توسعه متوازن، پاک‌حسابی و شهر پایدار نام برد و گفت: در جهان امروز هیچ پروژه‌ای بدون مشارکت عمومی انجام نمی‌شود. عباس صوفی با اشاره به اینکه گام اول در مدیریت شهری تدوین برنامه‌های لازم بر اساس ظرفیت آن شهر است، خاطرنشان کرد: استراتژی‌های مختلف اعم از ترافیک، عمرانی، گردشگری، اجتماعی و فرهنگی تدوین خواهد شد. صوفی از شاخص‌هایی مانند توسعه پایدار، کیفیت سیما و منظر شهری، بهداشت محیط شهری ، ساماندهی حاشیه شهرو توسعه حمل و نقل عمومی به عنوان اهداف کلان شهرداری و از شاخص‌هایی همچون توسعه درآمد شهرداری، دانش‌محور کردن شهرداری، ارتقای کارآفرینی سازمانی و ارتقای سطح کیفی نیروی انسانی در شهرداری به عنوان اهداف درون‌سازمانی شهرداری نام برد و اظهار امیدواری کرد با یاری همه بتواند در راستای رسیدن به شهری در خور همدان گام بردارد. 

 

عباس صوفی

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۴۹۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان