//
کدخبر: ۶۲۹۳۶ //

برف و یخبندان برای کرمانشاه در راه است

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: در روزهای پایانی هفته برف و یخبندان برای نقاط مختلف استان پیش‌بینی می‌شود.

برف و یخبندان برای کرمانشاه در راه است
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید قاسمی اظهار کرد: با توجه به بررسی نقشه‌های هواشناسی موجی ناپایدار از اواخر روز چهارشنبه (15 آذر) جو استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

وی کاهش دما، بارندگی و وزش باد شدید را از مهمترین پیامدهای فعالیت این موج ناپایدار دانست که حتی در نواحی سردسیر و مرتفع می‌تواند خود را به صورت بارش برف نشان دهد.

 

کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه این ناپایداری‌ها تا روز جمعه ادامه خواهد داشت، یادآوری کرد: عمده فعالیت این موج ناپایدار مربوط به روز پنجشنبه (16 آذر) خواهد بود که شدت وزش باد نیز بیشتر (50 تا 65 کیلومتر درساعت) می‌شود.

 

قاسمی عنوان کرد: این سامانه برای تمامی نقاط استان و حتی مناطق زلزله زده نیز بارندگی و کاهش دما را در پی خواهد داشت.

 

به گفته قاسمی با عبور این موج از روز جمعه (17 آذر) تا نیمه هفته آینده ریزش هوای سرد، یخبندان شبانه و کاهش دمای هوا را خواهیم داشت.

 

کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: وزش باد در روزهای پایانی هفته ممکن است باعث غبارآلود شدن هوا در مناطق مرزی استان نیز بشود.

 

قاسمی در خصوص وضعیت دمای مناطق زلزله زده نیز گفت: دمای ثلاث باباجانی امروز(دوشنبه) در گرمترین ساعت به 14 و امشب در سردترین ساعت به سه درجه سانتیگراد خواهد رسید. در سرپل ذهاب نیز دمای هوا امروز در گرمترین ساعت به 23 درجه و در سردترین ساعت امشب احتمالا به هفت درجه سانتیگراد خواهد رسید.

 

وی ادامه داد: برای روز چهارشنبه نیز دمای هوا ثلاث باباجانی در سردترین ساعت به پنج درجه سانتی گراد و در گرمترین ساعت به 17 درجه و دمای سرپل ذهاب نیز در سردترین ساعت به 10 و در گرمترین ساعت به 24 درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۹۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان