//
کدخبر: ۶۲۳۱ //
جهانگیری در دیدار با مجمع نمایندگان استان کرمان:

انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان کرمان باید تسریع شود

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه استان کرمان دارای ظرفیت های فراوانی برای توسعه است گفت: استعداد این استان در بخش های مختلف نظیر معدن و کشاورزی بی نظیر است و باید در این بخش ها برنامه ریزی مناسبی انجام شود.

انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان کرمان باید تسریع شود

به گزارش فرتاک نیوز، اسحاق جهانگیری در جمع نمایندگان استان کرمان گفت: اجرای طرح های توسعه معادن و صنایع همجوار راهکاری مناسب برای ایجاد اشتغال است و توسعه این طرح ها می تواند ضمن جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی برای کشور ارزش افزوده ایجاد کند.

وی محصولات کشاورزی استان کرمان نظیر پسته، خرما و مرکبات را استثنایی توصیف کرد و گفت: مهمترین مانع توسعه استان کرمان مشکل کم آبی است.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان این‌که «برای حل معضل کم آبی باید تمرکز بیشتری انجام شود» گفت: طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان کرمان طرحی راهگشا است و اگر اجرای این طرح مقرون به صرفه باشد می تواند به عنوان الگو در استان های دیگر استفاده شود.

جهانگیری تصریح کرد: دولت در این زمینه تمام مساعی خود را به کار خواهد بست و اگر این مانع برطرف شود بخش خصوصی رغبت بیشتری برای حضور در استان کرمان نشان خواهد داد.

وی همچنین با اشاره به برنامه های دولت در خصوص تامین اعتبار برای پرداخت جریمه وام کشاورزی و برطرف کردن آثار زلزله بم گفت: جنوب استان کرمان با مشکلاتی در زمینه راه، راه آهن و گاز مواجه است که باید در این زمینه نیز برنامه ریزی بهتری شود تا مردم از امکانات و تسهیلات لازم بهره مند شوند.

در این جلسه استاندار کرمان با اشاره به برخی دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغالزایی، افزایش سپرده های بانکی، رشد صادرات استان، سرانه آموزشی و بهداشتی گفت: خوشبختانه امنیت در استان در بالاترین سطح وجود دارد و به خاطر همکاری و هماهنگی نمایندگان مجلس، مسئولان دولتی، ائمه جمعه استان و  سایر نهادهای حاکمیتی فضای با نشاط سیاسی در استان وجود دارد.

وی در این جلسه همچنین از تدوین نقشه نهایی برای تامین آب استان کرمان، ساماندهی افاغنه و تحرک بیشتر بانکهای کشور برای ارائه تسهیلات خبر داد.

در این جلسه هر یک از نمایندگان استان کرمان در سخنانی جداگانه به موضوعات و دغدغه های استان نظیر کم آبی، مهاجرت، زیرساخت ها، بیمه قالی بافان، افزایش مهاجران افغان،‌ امنیت اشاره کردند.

 

منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان