//
کدخبر: ۶۲۰۷۹ //

آغاز سرشماری پاییزه پستانداران در کرمانشاه

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه از آغاز سرشماری پاییزه پستانداران در کرمانشاه خبر داد.

آغاز سرشماری پاییزه پستانداران در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

کاظم علیزاده اظهار کرد: سرشماری پاییزه پستانداران امسال هم مانند سال‌های گذشته انجام خواهد شد و به مدت یک ماه ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: این سرشماری در یازده منطقه شامل 9 منطقه تحت مدیریت محیط زیست و دو منطقه آزاد که تنوع زیستی آنها قابل توجه است، انجام می‌شود.

 

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه این سرشماری فقط برای گونه‌های پستاندار غیرگوشتخوار است، افزود: این گونه‌ها شامل کل و بز، قوچ و میش، آهو و ... است و گونه‌هایی مانند خرس، گرگ و ... در آن سرشماری نمی‌شود.

 

به گفته این مسئول، این سرشماری با کمک اساتید دانشگاه، دانشجویان، فعالان محیط زیست، سازمان‌های مردم نهاد، شکارچیان دوستدار محیط زیست و افراد متخصص انجام خواهد شد.

 

علیزاده هدف از این سرشماری را مدیریت گونه‌های جانوری و شناسایی گونه‌های در معرض خطر اعلام کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: این سرشماری نشان می‌دهد تعداد هر گونه نسبت به سال‌های گذشته چه تغییری کرده است، چه گونه‌هایی در معرض خطر هستند، چه گونه‌هایی تعدادشان بیشتر از ظرفیت مجاز منطقه شده تا صدور پروانه شکار ویژه برای آنها انجام شود و... .

 

معاون نظارت و پایش محیط زیست کرمانشاه بیماری‌های حیات وحش را نیز از دیگر مواردی دانست که در این سرشماری مدنظر قرار می‌گیرد.

 

علیزاده تصریح کرد: در فصل پاییز که جفت‌گیری پستانداران صورت می‌گیرد به راحتی قابل مشاهده و سرشماری هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۰۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان