//
کدخبر: ۶۱۵۰ //
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد:

آمار بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال ۹۲ کاهش چشمگیری داشته است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال 94 به دلایل مختلف از جمله این که بین سال 90 تا 95 سرشماری نداشته‌ایم، آمار بیکاری 16 درصد برآورد شد ولی در آمار رسمی امسال این آمار به 13.2 درصد رسید که نشان از کاهش چشمگیر از سال 92 تاکنون دارد.

آمار بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال 92 کاهش چشمگیری داشته است

به گزارش فرتاک نیوز، عصر امروز نشست خبری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونین و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در محل سالن شماره یک استانداری و با حضور خبرنگاران برگزار شد.

در این نشست رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کارهای انجام شده در استان اظهار کرد: در خصوص نرخ بیکاری در استان، در سال 92 طبق آمار نرخ بیکاری در استان ما 16 درصد بود که در سال 93 و به دلیل موفقیت‌ها در جذب تسهیلات این رقم به 14.1 درصد کاهش یافت.

حسن نوروزی افزود: اما در سال 94 به دلایل مختلف از جمله این که بین سال 90 تا 95 سرشماری نداشته‌ایم و آمارها به صورت برآوردی است این آمار بیکاری جهش غیرمنتظره داشت و 16 درصد برآورد شد ولی در آمار رسمی تابستان سال 95 این آمار و نرخ بیکاری به 13.2 درصد رسید که نشان از کاهش چشمگیر در طول سال‌های اخیر از سال 92 تاکنون دارد.

نوروزی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه همه سعی خود را به کار برده‌ایم که شأن سازمان برنامه و بودجه استان حفظ شود تصریح کرد: شعار ما در سازمان برنامه و بودجه جذب نخبگان بود و در حالی که در چارت ما 70 کارشناس بدون نیروهای خدماتی لحاظ شده است عملا کار را با 30 نفر نیرو آغاز کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در بخش دیگری از اظهارات خود به برخی از موفقیت‌های سازمان متبوع خود در مدت سپری شده از احیای برنامه و بودجه در استان سخن به میان آورد و گفت: یکی از افتخارات ما در این سازمان چاپ هر ماه یک کتاب است که افتخاری بزرگ برای من و همکارانم به شمار می‌رود.

نوروزی خاطرنشان کرد: در اسناد خزانه اسلامی مشکلات بسیاری داشتیم و پیمانکاران زیر بار آن نمی‌رفتند و تنها پول نقد را می‌شناختند اما امروز موفق شده‌ایم که 92 درصد اسناد خزانه اسلامی از بند «ز» را جذب کنیم.

وی افزود: در این زمینه جز استان‌های اول کشور هستیم و در سایر زمینه‌ها نیز رتبه‌های بسیار خوبی داریم از جمله این که در سرشماری نفوس و مسکن در کشور هفتم شدیم و در سرشماری کشاورزی نیز در سال 94 مقام دوم کشور را به خود اختصاص دادیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: در جذب اعتبارات عمرانی در سال 92 از همه منابع 350 میلیارد تومان به استان اختصاص یافت که الان این رقم به بیش از دو برابر افزایش یافته و 870 میلیارد تومان شده که نشان از فعالیت مؤثر همکاران ما و البته همکاری خوب استاندار و نمایندگان و سایر ارکان استان دارد.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان