//
کدخبر: ۵۹۷۸ //
سخنران حرم رضوی:

دهه فجر، سالگرد شکر نعمت انقلاب اسلامی، نظام و حکومت ولایی است

حجت الاسلام اسدی انقلاب اسلامی را جزو نعمت های الهی دانست و گفت: دهه فجر، سالگرد شکر نعمت انقلاب اسلامی، نظام و حکومت ولایی است


دهه فجر، سالگرد شکر نعمت انقلاب اسلامی، نظام و حکومت ولایی است

به گزارش فرتاک نیوز، حجت الاسلام اسدی، سخنران حرم رضوی و مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی عصر امروز در جمع  زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره)، با تبریک فرا رسیدن دوازدهم بهمن ماه روز پیروزی انقلاب اسلامی، این روز را در تاریخ، روزی بزرگ در انقلاب دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی، نعمتی بزرگ و الهی است که در اختیار مسلمانان قرار گرفته است.

وی انقلاب اسلامی را جزو نعمت های الهی دانست و اظهار داشت: دهه فجر، سالگرد شکر نعمت انقلاب اسلامی، نظام و حکومت ولایی است.

حجت الاسلام اسدی در ادامه به شاخصه های روحیه انقلابی گری در سیره حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) اشاره کرد و افزود: اولیای دین و انبیای الهی رسالت ها و ماموریت های خدایی دارند.

وی با بیان اینکه سناریوی کاری ائمه معصومین(ع) را، خداوند متعال مشخص کرده است، به سیره امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) در جهت جنگ با دشمنان اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: صلح و جنگ امام حسن(ع) و امام حسین(ع) دو روش مبارزه با ظلم و ظالمان بوده است.

عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به اینکه صلح به معنای فرار از جنگ نیست و صلح در اسلام روش، رفتار، برنامه و نقشه ای خدایی است، ادامه داد: دشمنان اهل بیت(ع) به دنبال نابود کردن فکر و جسم اولیای خداوند بودند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان دین از آنچه که ترس و واهمه داشتند، تفکر دین خداوند متعال بود، بیان داشت: مأموریت های الهی ائمه معصومین(ع)، اجرای قوانین، لانه کردن در زندگی بشری و استفاده عمومی از مواهب و نعمت های خداوند متعال بود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نظام طاغوت و نظام ظلم، نظامی منفعت طلب است، گفت: در حکومت قرآنی هر چه وجود دارد متعلق به بندگان خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه مأمون،  امام رضا(ع) را در ظاهر به مرو دعوت کرد ولی در باطن برای اینکه این امام بزرگوار را به شهادت برساند او را به مرو کشاند، ادامه داد: امام رضا(ع) در این مسیر با سیاستی که متکی به خداوند متعال داشت از هر فرصتی برای ایجاد ارتباط مردم با خود و اهل بیت استفاده می کرد.

دشمن شناسی یکی از شاخصه های انسان مؤمن

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی در ادامه با تأکید بر اینکه یکی از شاخصه ها، روحیه مبارزه گری، مجاهده و انقلابی گری انسان مومن، دشمن شناسی است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) از نخستین واژه ای که در دوران انقلاب استفاده کردند دشمن شناسی و آشنایی با شگردهای دشمن بود.

سخنران حرم رضوی در ادامه با بیان اینکه ذکر توحید محور همه اذکار الهی است و بالاترین ذکر توحید «لا اله الا الله» است،گفت: مهمترین عنصر این ذکر، دشمن شناسی است.

وی با اشاره به اینکه بخش اول ذکر توحید «لا اله» دشمن شناسی و شناخت شیطان و بخش دوم این ذکر «الا الله» ایمان است و این بدین معناست که تبری جلوتر از تولی است، ادامه داد: مومن مسلمان کسی است که هیچ خدایی جز خدای ایمان را نپرستد.

حجت الاسلام اسدی در پایان با بیان اینکه ذکر لا اله الا الله، آیه اشداء علی الکفار و سخت گیری و لعن بر دشمنان در اسلام به معنای دشمن شناسی است، گفت: یکی از شاخصه ها و مجاهدت های امام رضا(ع) معرفی دشمن و دشمن شناسی بود

 

منبع: رسا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۹۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان