//
کدخبر: ۵۵۵۳۳ //
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خواستار شد

انجمن های دوستی فرصتی در حوزه دیپلماسی عمومی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت انجمن های دوستی در ارتباطات فرهنگی و تاریخی میان کشورها بر ضرورت استفاده از این ظرفیت برای تبیین رویداد تبریز ۲۰۱۸ تاکید کرد.

انجمن های دوستی فرصتی در حوزه دیپلماسی عمومی
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار عصر امروز در نشست با اعضای شبکه شورای عالی انجمن دوستی ایران با سایر کشورها اظهار کرد: انجمن های دوستی فرصتی در حوزه دیپلماسی عمومی برای ایجاد و ارتقای ارتباطات فرهنگی و تاریخی بین مردم کشورها است.

 

وی افزود: رونق فرهنگی و اقتصادی و بویژه گردشگری در گرو حرکت به سمت گسترش تبادلات و ارتباطات بین المللی با سایر کشورها است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 یاداوری کرد: با توجه به اینکه این رویداد فرصتی برای کشورمان است باید از ظرفیت انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها در ایجاد ارتباطات و مراودات فرهنگی بهره برد.

 

وی ادامه داد: می توانیم ظرفیت های استان را در عرصه جهانی با کمک انجمن های دوستی در سایر کشورها مطرح کنیم.

 

آبدار با اشاره به وجود آثار ثبتی در فهرست جهانی یونسکو مانند بازار تبریز و کلیسای سنت استپانوس جلفا اظهار امیداوری کرد که جنگل های ارسباران نیز در سال 2018 به عنوان میراث طبیعی جهانی به ثبت برسد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به تهیه بسته های تشویقی برای جذب سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های گردشگری در استان گفت: تا پایان دولت دوازدهم در سال 1400 تحولات اساسی در زیرساخت های گردشگری ایجاد خواهد شد.

 

آبدار با اشاره به رشد 4 برابری سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت های گردشگری استان، گفت: با استفاده از توان انجمن های دوستی در راستای جذب سرمایه گذار برای توسعه زیرساخت های گردشگری به ویژه هتل داری در تبریز و استان می توان گام های موثری برداشت.

 

وی با اشاره به صدور روادید الکترونیکی در فرودگاه بین‌المللی تبریز گفت: این امر در راستای سرعت بخشی در فرایند ورود گردشگران به استان و اهداف تبریز 2018 انجام شده است که بازخورد بسیار خوبی نیز دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۵۵۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان