//
کدخبر: ۵۳۹۴۱ //
دادستان کرمانشاه در جمع وکلای معاضدتی پرونده "فرش، گلیم و گبه":

ظرفیت‌های قانونی برای استیفای حقوق مال‌باختگان "فرش، گلیم و گبه" بکار می‌گیریم

آسوده خاطر باشید همه‌ی ظرفیت‌های قانونی موجود را برای استیفای حقوق مال‌باختگان پرونده "فرش، گلیم و گبه" بکار می‌گیریم و وکلاء به نقش اثرگذاری که در موضوع‌های اجتماعی می‌توانند ایفاء کنند توجه نمایند.

ظرفیت‌های قانونی  برای استیفای حقوق مال‌باختگان "فرش، گلیم و گبه" بکار می‌گیریم

photo_ (2)

به گزارش- فرتاک نیوز: نشست وکلای معاضدتی پرونده "فرش، گلیم و گبه" با حضور محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه در محل سالن جلسات دادسرای کرمانشاه تشکیل شد.

محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه در این نشست گفت: پیگیری جدی این پرونده بدون تردید یک اولویت اساسی برای دادگستری استان کرمانشاه است.

وی افزود: تعامل بین دستگاه قضایی و جامعه وکلای استان کرمانشاه و سایر دستگاه‌هایی که به نحوی می‌توانند درفرایند پیگیری وتسریع درتعیین تکلیف موضوع نقش آفرینی نمایند الزامی و مهم است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: پیگیری مطالبات عمومی درحوزه‌های مختلف یکی از رویکردهای جدید دستگاه قضایی است و پیگیری‌های دادسرا منحصر به رسیدگی به شکایات کیفری مردم یا گزارش‌های ضابطین نیست.

صادقی ادامه داد: وکلاء می‌توانند با وقوف واحاطه‌ای که بر قواعد الزام آور، قوانین موضوعه و دامنه حقوق و تکالیف اشخاص و دستگاه‌های دولتی دارند قطعاً برای مطالبه‌گری عمومی وهدایت آن درمسیر صحیح نقش سازنده‌ای ایفا کنند.

وی افزود: وکلا در نهادینه‌سازی فرهنگ شناخت حق دیگران و تکلیف خود و تقویت مشی قانون پذیری و پرهیز از تعدی به حقوق  سایرین به ویژه حقوق اجتماعی نقش مهمی دارند و  در این راستا آموزش‌های حقوقی وکلاء برای ارتقاء سطح دانش حقوقی جامعه خصوصاً با بهره‌مندی از بستر رسانه‌ها و ‌فضای مجازی به عنوان یک راهبرد اساسی و تکلیف صنفی باید مورد توجه باشد.

  دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت:  بسیاری از پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی تشکیل می‌شود به دلیل ضعف آگاهی‌های حقوقی مردم وعدم مشورت آنان با کارشناسان مرتبط قبل از اقدام است.

صادقی درباره پرونده‌ی موسوم به "گلیم و گبه" ادامه داد: این پرونده بیش از13هزارنفر مال‌باخته دارد که در بستر ضعف مفرط نظارت مستمر و ساختارمند ازسوی دستگاه‌های مرتبط، تبلیغات گسترده واغواء کننده به صورت محیطی و رسانه‌ای ازسوی متهم، وضعیت خاص اقتصادی- معیشتی مردم استان، خلاء ناشی از فراهم نبودن زمینه برای سرمایه‌گذاری مطمئن و نبود اهتمام به جذب نقدینگی دراختیار مردم شکل گرفته است و اگر مداخله‌ی رییس کل دادگستری نبود یا متهم در فرصت مقتضی پس از انتقال وجوه گردآوری شده موفق به خروج از کشور می‌شد یا فراوانی کمی مالباختگان  به رقمی بسیار بزرگ‌تر ازعدد کنونی می‌رسید.

وی افزود: روند مراجعه شکات برای ثبت اظهارات و تعیین وکیل رایگان است و مطابق برنامه زمان‌بندی شده درحال انجام و روند رضایت بخشی را طی می‌کند و همزمان پرونده آماده ارسال به دادگاه‌ می‌شود و فرایند بازاریابی و فروش اموال در معرض تضییع نیز دنبال می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: بی‌شک دستگاه قضایی از همه ظرفیت‌های قانونی پیش‌روی برای استیفای حقوق مال‌باختگان استفاده خواهد کرد.

گزارش: سوسن امیری

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۳۹۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان