//
کدخبر: ۵۲۶۲۹ //

تنها استانی که کتاب درسی رایگان توزیع می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: در روز اول مهر حدود 7 میلیون جلد کتاب درسی رایگان در اختیار دانش آموزان سطح استان توزیع می شود.

 تنها استانی که کتاب درسی رایگان توزیع می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا نخعی در نشست خبری افزود: سیستان و بلوچستان تنها استانی است که دانش‌آموزان آن کتاب درسی رایگان دریافت می‌کنند. مجموع اعتباری که از جانب دولت برای تهیه این کتب هزینه شده 22 میلیارد تومان بوده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: برای سال تحصیلی جدید 700 هزار دانش‌آموز در سطح استان مشغول به تحصیل می‌شوند که در 26 هزار کلاس درس در قالب 6 هزار و 800 مدرسه ساماندهی می‌شوند. ثبت نام دانش‌آموزان استان از 3 ماه پیش آغاز شده اما تاکنون به پایان نرسیده و در مهرماه ادامه دارد چرا که برخی خانواده‌ها هنوز فرزندان خود را ثبت‌نام نکرده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 650 هزار دانش‌آموز در مدارس استان ثبت‌نام شده‌اند و تلاش داریم این عدد را به عدد 700 هزار نفر برسانیم. همچنین تاکنون 30 هزار نفر در پیش دبستانی‌های سطح استان ثبت‌نام شده‌اند.

 

نخعی با اشاره به اینکه حدود 2 ماه است که در حال ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش استان هستیم، افزود: برای معلمان سطح استان در ایام تابستان 200 هزار نفر- ساعت کلاس توجیهی برگزار شده تا کیفیت آموزش در مدارس سطح استان ارتقا پیدا کند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای سال تحصیلی جدید 122 مدرسه با 580 کلاس درس جدید در سطح استان احداث شده و آماده استفاده است و همچنین در ایام تابستان 500 مدرسه در نقاط مختلف استان تعمیر و بهسازی شده است.

 

نخعی گفت: 150 هزار بسته لوازم التحریر و کیف برای سال تحصیلی جدید در اختیار دانش‌آموزان نیازمند استان قرار گفته که جا دارد از خیران و قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه برای تامین این اقلام تشکر ویژه داشته باشیم. قرارگاه قدس امسال 60 هزار بسته کیف و لوازم التحریر در اختیار دانش‌آموزان نیازمند استان قرار داده که در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل موثر بوده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تابستان امسال 161 پایگاه اوقات فراغت بیش از 109 هزار دانش‌آموز سطح استان را ساماندهی کردند و این دانش‌آموزان در ایام تابستان اوقات فراغت خود را با مهارت‌آموزی سپری کردند.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پوشش تحصیلی کل مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش استان 88 درصد است، افزود: پوشش تحصیلی استان در سال جاری نسبت به سال گذشته 7 درصد رشد داشته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۲۶۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان