//
کدخبر: ۴۹۲۳۹ //
استاندار اصفهان:

این استان برای در یافت بودجه در ردیف آخر لیست خزانه دولت قرار دارد

استاندار اصفهان تصریح کرد: این استان با پرداخت سالیانه 380 هزار میلیارد ریال، بیشترین مالیات را پرداخت می کند اما برای دریافت بودجه و منابع مالی در آخرین ردیف خرانه دولت قرار دارد.

این استان برای در یافت بودجه در ردیف آخر لیست خزانه دولت قرار دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

رسول زرگرپور ' پنجشنبه شب در مراسم رونمایی از هشت طرح برق منطقه اصفهان که با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی در نیروگاه شهید محمد منتظری برگزار شد، افزود: اگر بر اساس طرحی که در مجلس مطرح شده است، درصدی از مالیات های اخذ شده از اصفهان به این استان باز گردد، بخشی از منابع برای توسعه استان تامین خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: به رغم اینکه اصفهان به یک استان توسعه یافته معروف شده است ولی در برخی شاخص ها از برخی استان های کمتر توسعه یافته نیز محروم تر است.

 

استاندار اصفهان به حجم منابع سیستم بانکی در این استان اشاره کرد و گفت: در سال 92 حجم منابع سیستم بانکی 360 هزار میلیارد ریال و مصارف آن 50 درصد بود در حالیکه امسال به رغم اینکه حجم منابع سیستم بانکی در استان 820 هزار میلیارد ریال شد، مصارف آن 92 درصد شده است که با اختصاص تسهبلات کشوری این مبلغ به 100 درصد می رسد.

 

وی در ادامه به طرح های بهره برداری شده طی هفته دولت در این استان اشاره کرد و گفت: در هفته دولت یک هزار و 655 پروژه با اعتبار 26 هزار و 500 میلیارد ریال در استان اصفهان به بهره برداری رسید.

 

وی افزود: 68 درصد سرمایه گذاری این طرح ها توسط بخش خصوصی، 24 درصد توسط بخش عمومی و هشت درصد توسط دولت انجام شده است.

 

وی اضافه کرد: به رغم محدودیت منابع مالی دولت، استان اصفهان طی چهار سال گذشته از کمترین منابع دولتی استفاده کرده است.

 

وی ادامه داد: در طول سه سال گذشته 12هزار و 500 پروژه با اعتباری بیش از 105 هزار میلیارد ریال در اصفهان سرمایه گذاری شده است که سهم 70 درصدی این سرمایه گذاری را بخش خصوصی، 20 درصد را بخش عمومی مانند شهرداری ها و تنها 10 درصد را دولت بر عهده داشته است.

 

استاندار اصفهان با اشاره به حجم سرمایه گذاری های انجام شده در سال جاری در این استان، اظهار کرد: تلاش شده تا روند توسعه استان اصفهان روند قابل قبولی داشته باشد.

 

همچنین مدیر عامل شرکت برق منطقه اصفهان نیز در این مراسم گفت: صنعت برق استان سالانه به 250 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیازمند است.

 

رسول موسی رضایی افزود: اگر صنعت برق به عنوان یک زیر ساخت دچار مشکل شود، سایر بخش ها نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: متوسط هزینه خانوار در حوزه مخابرات و دیتا ماهانه 230 هزار تومان است در حالی که در بخش برق متوسط هر خانوار در ماه بین 15 تا 20 هزار تومان می شود.

 

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای اصفهان خاطر نشان کرد: ارزانی قیمت انرژی و برق موجب شده به زیر ساخت های برق توجه کافی نشود.

 

وی خاطر نشان کرد: در حوزه جذب منابع و سرمایه گذاری خارجی دچار مشکل هستیم و نتوانسته ایم از سه منبع بانک توسعه اسلامی، توسعه آسیایی و بانک جهانی در این زمینه به خوبی استفاده کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: در بخش برق نباید زمان را از دست داد و با تامین منابع باید برای توسعه زیر ساخت ها برنامه ریزی مناسب داشت.

 

هشت پروژه برق منطقه ای اصفهان با اعتبار بیش از 540 میلیارد ریال عصر پنجشنبه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی به بهره برداری رسید.

 

این پروژه ها شامل توسعه قطر پست 63.20 کیلو ولت اسلام آباد و خط 63 کیلو ولت با اعتبار 46 میلیارد ریال، افزایش ظرفیت پست 4.63 کیلو ولت شهید محمد منتظری با اعتبار 250 میلیارد ریال، احداث و نصب پست سیار سنگبران با اعتبار 40 میلیارد ریال، ورود و خروج خط 400 کیلو ولت چهلستون - تیران در پست 400.63 کیلو ولت فولاد مبارکه با اعتبار 120 میلیارد ریال، احداث خط 230 کیلو ولت از پست 230 اسلام آباد2 به پست 230 کیلو ولت کهندژ با اعتبار 45 میلیارد ریال، خرید یک مجموعه فیدر خانه 20 کیلو ولت ایستگاه 63 کیلو ولت شهید اشرفی اصفهانی با اعتبار 15 میلیارد ریال، جابجایی و نصب ترانسفورماتور 230 کیلو ولت در پست صنایع دفاعی با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال، توسعه پست 63 کیلو ولت نقش جهان با اعتبار 15 میلیارد ریال است.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۹۲۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان