//
کدخبر: ۴۹۲۰ //

افزایش ۱۸ درصدی صادرات از استان سمنان

از ابتدای امسال تاکنون 120 میلیون دلار انواع کالا از استان سمنان به خارج از کشور صادر شده است .

افزایش 18 درصدی صادرات از استان سمنان

به گزارش فرتاک نیوز ، در آستانه روز جهانی گمرک ، مسئولان اداره کل گمرک استان سمنان در دو نشست جداگانه با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار سمنان دیدار و گفت و گو کردند .

علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت : از ابتدای امسال تاکنون 120 میلیون دلار انواع کالا از استان سمنان به خارج از کشور صادر شده است.

سعدالدین افزود :این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال 18 درصد افزایش دارد .

مدیرکل گمرک استان سمنان همچنین در گزارشی به استاندار سمنان گفت : از ابتدای امسال بیش از 272 تن کالا که شامل 50 نوع محصول است به 34 کشور دنیا صادر شده است .

سعدالدین همچنین به راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی اشاره کرد و گفت : با راه اندازی این سامانه رسیدگی به امور گمرکی مراجعه کنندگان از 26 روز به سه روز کاهش یافته و از بروز تخلفات گمرکی پیشگیری شده است .

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در این دیدار گفت :کارکنان گمرک مرزبان اقتصادی کشور هستند و فعالیت آنها برای پیشگیری از قاچاق کالا ضروری است .

محمدرضا خباز استاندار سمنان هم در نشست با کارکنان گمرک گفت : وقتی مبادی ورودی و خروجی هر کشور کنترل شده و امن باشد قاچاق نیز کاهش یافته و سرمایه گذار و تولید کننده رغبت بیشتری به حضور در صنعت و تولید پیدا می کنند..

هفتم بهمن روز جهانی گمرک است .

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۹۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان