//
کدخبر: ۴۸۲۹ //

ضرورت تلاش بیشتربانک های استان برای جذب اعتبارات احیاءواحدهای صنعتی

استاندار البرز گفت: از اعتبارات مصوب برای راه اندازی و احیا واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان البرز کمتر از نصف منابع توسط بانک ها جذب شده، بنابراین بازنگری به روند امور ضرورت دارد.

ضرورت تلاش بیشتربانک های استان برای جذب اعتبارات احیاءواحدهای صنعتی

به گزارش فرتاک نیوز سید حمید طهایی در نشست با اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و مدیران بانک های استان البرز که عصر چهارشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: در جلساتی که درباره عملکرد این ستاد تشکیل شده برخی از استان ها بیش از صدر صد منابع خود را جذب کرده اند.

وی ادامه داد: روند جذب اعتبارات مصوب در ستاد تسهیل برای احیا و راه اندازی صنایع کوچک و متوسط در البرز بسیار ضعیف بوده است.

طهایی گفت: با توجه به استقرار 3 هزار و 500 واحد صنعتی در استان و موانعی که از سوی آنها تاکنون مطرح شده، میزان جذب اعتبارات قابل قبول نیست.

وی افزود: پرونده های راکد در بانک باید به صورت موردی بررسی شود و مواردی که صلاحیت دریافت تسهیلات نداشته و پیگیر دریافت نیستند، حذف شوند.

استاندار البرز خاطر نشان کرد: پرونده هایی که شرایط دریافت تسهیلات را دارند باید نسبت به دریافت اعتبار اقدام کرده و بانک ها نیز برای پرداخت اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی گفت: اکنون در شرایطی که سرمایه گذاران و صاحبان صنایع به دنبال رونق واحدهای خود هستند و در این راه نیاز به تسهیلات دارند، بانک ها باید تعامل بیشتری داشته باشند.

استاندار البرز افزود: 470 میلیارد تومان اعتبار برای احیا و راه اندازی صنایع کوچک و متوسط تخصیص داده شده که این سقف نیز در سفر رییس بانک مرکزی به البرز برداشته شد ولی هنوز جذب حتی نیمی از اعتبار مصوب نیز محقق نشده است.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان